خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بیمه سلامت فارس مطرح کرد؛

۲ میلیون و ۷۰۰ هزار در فارس تحت پوشش بیمه سلامت هستند/ ۶ هزار میلیارد تومان برای بیماران صعب العلاج اختصاص یافت

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۶۰۴۰

مدیرکل بیمه سلامت فارس با اشاره به حذف ارز ترجیحی و اجرای طرح دارویاری گفت: با حذف ارز ترجیحی بین ۵۰ تا ۵۵ درصد داروها گران شد و درصد کمی تا ۱۲۰ درصد گران شد.

به گزارش ایلنا، علی‌محمد جعفرپور با بیان اینکه بودجه بیمه سلامت  ۲۴ هزار میلیارد تومان در سال گذشته بود که بخشی از آن از درآمد اختصاصی حق بیمه و صندوق ها است که تا ۳۰ هزار میلیارد تومان می رسد،افزود: امسال  ۶ هزار میلیارد تومان  برای بیماران صعب العلاج اختصاص یافته است و ۸ هزار میلیارد تومان برای ارز ترجیحی باید پرداخت شود که مابتفاوت آن تاکنون هزار میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تحت پوشش بیمه سلامت هستند، عنوان کرد: از این تعداد بیش از ۸ هزار نفر دارای بیماری خاص هستند.

مدیرکل بیمه سلامت فارس  با بیان اینکه تا بیش از این ناباروری و نازایی در تعهد سازمان های بیمه گر نبوده است و از شهریور سال گذشته اعلام شد که براساس طرح جوانی جمعیت بیمه ها باید تحت پوشش بیاورند، خاطرنشان کرد: در این خصوص تعهدات بیمه ها اضافه شد که خدمات ناباروری را برعهده بگیرند  و در سازمان بیمه سلامت نیز این موضوع در شورای عالی بیمه مطرح و از گلوبال خارج شد.

وی ادامه داد: این طرح از زمستان شروع شد و امسال ۹۵۰ میلیون تومان از اول سال تاکنون به موضوع ناباروری اختصاص یافته است و هزینه های دیگر ناباروری نیز تاکنون ۴۵۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

جعفرپور در طرح دارویاری ارز از شرکت های دارویی گرفت و به بیمه ها داده شد و در سیستم الکترونیک هزینه ها شناسنامه دار و قابل مطالبه است. 

مدیرکل بیمه سلامت فارس با اشاره به اینکه آزمون وسع به دلیل شرایط اقتصادی کشور تمدید شده است، ابراز کرد:  هر بیمه شده سه ماه حداقل به صورت رایگان پذیرش و بعد از سه ماه آزمون وسع گرفته می شود و همچنان بیمه شده ها رایگان هستند

جعفرپور با بیان اینکه صندوق روستایی بیشترین بیمه شده با یک میلیون و ۸۰۰ بیمه شده  و بیمه همگانی با۶۰۰ هزار نفر بیمه شده داریم، یادآود شد: در حال حاضر ۱۸۵ هزار نفر سیستم شناسایی کرده است که در فارس ساکن هستند  و هیچ‌بیمه ای ندارد و به آنها  پیامک داده ایم‌ که تحت پوشش بیمه سلامت قرار بگیرند.

مطالبات پزشک خانواده تا سه ماه اول سال پرداخت شده است

جعفرپور با بیان اینکه عمده مطالبات در سال ۱۴۰۱ در خصوص ایرادات سندها است، بیان کرد: پرداخت ها در بخش دارویی تا تیرماه ۴ پرداخت شده است و با الکترونیک شدن نسخ و ثبت آن پرداخت ها بروز شده است.

مدیرکل بیمه سلامت فارس ادامه داد:مطالبات بیمارستان ها باید اسناد وارد سامانه سپاس شود و ثبت و رسیدگی شود که تا اردیبهشت ماه پرداخت شده است و دلیل تاخیر این است که بیمارستان ها اسناد را ارسال نکرده اند.

جعفرپور افزود: مطالبات پزشک خانواده تا سه ماه اول سال پرداخت شده است و تیرماه هم طی هفته اینده پرداخت می شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز