خبرگزاری کار ایران

معاون جهاد کشاورزی استان خبر داد؛

افزایش تولید سیب‌زمینی تا هزار هکتار در قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۹۵۶۶

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از قرار گرفتن کشت قراردادی سیب زمینی در قزوین تا هزار هکتار در دستور کار سازمان جهاد استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، علی راه انجام در برنامه روز مزرعه سیب زمینی که در اراضی روستای قمیشلو شهر آبگرم برگزار شد، تصریح کرد: برنامه کشت سیب زمینی از 500 تا یک‌هزار هکتار به صورت کشت قراردادی در دستور کار قرارگرفته است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه برنامه ریزی لازم برای صرفه اقتصادی کشاورزان انجام شده، اظهار کرد: سیب زمینی تولیدی در استان بایستی از سوی کارخانجات فرآوری سیب زمینی مثل طلاچین آبیک خریداری شود.

راه انجام ضمن تاکید بر برنامه الگوی کشت روز گذشته که از سوی دولت ابلاغ شد، گفت: یکی از محصولات مهم در این ابلاغیه، سیب زمینی بود و حمایت‌های خوبی نیز برای آن تدارک دیده شده تا به روش‌های نوین عملکرد آن را بیافزاییم.

این مسئول کشاورزی استان با اشاره به اینکه حتی با یک ایده می‌توان اقتصاد یک شهرستان را متحول ساخت، یادآور شد: این موضوع به شکل علمی و عملی و با کشت 60 هکتار ارقام متعدد از سوی یک کشاورز در آبگرم انجام شد.

وی همچنین خاطر نشان کرد: سطح زیر کشت سیب زمینی در استان قزوین حدود 400 هکتار بوده و ما با این حال به فکر برنامه و افزایش عملکرد در واحد سطح تولید این محصول هستیم تا بتوانیم از ۴۳ تن در هکتار به ۵۰ تن در هر هکتار برسانیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز