خبرگزاری کار ایران

معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش استان اصفهان اعلام کرد:

ایجاد فضای استاندارد ورزشی در 150 مدرسه اصفهان

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۹۳۷۲

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: ایجاد فضای استاندارد ورزشی در مدارس استان شروع شده است و پیش بینی می شود تا پایان سال جاری در 150 مدرسه این فضاها بهره برداری می شود.

به گزارش ایلنا از اصفهان، آذرکیوان امیرپور ضمن تبریک فرارسیدن هفته‌ تربیت بدنی اظهار داشت: با گذشت بیش از دوسال از دوران بیماری کرونا، جایگاه و نقش ویژه‌  معلمان تربیت بدنی بیش از پیش در جامعه نمود پیدا کرده است و برای خروج از مشکلات و آسیب های ناشی از این بیماری، به نگرش و نقش معلمان تربیت بدنی نیازمند هستیم.

وی با تقدیر از توجه ویژه‌  وزارت آموزش و پرورش به حوزه تربیت بدنی، بیان داشت: نگاه ویژه‌  وزارت آموزش پرورش و خصوصا معاون تربیت بدنی این وزارتخانه در تخصیص منابع مالی و سایر امکانات و اعتبارات، دلگرم کننده است. 

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان اضافه کرد: اقدامات یک سال گذشته در مجموعه‌ تربیت بدنی آموزش و پرورش، در راستای رونق بخشیدن به کلاس درس تربیت بدنی صورت گرفته است.

وی در تبیین اقدامات صورت گرفته معاونت تربیت بدنی گفت: در طرح بزرگ «شهید سلیمانی» طی هشت ماه گذشته در کشور ساخت 2200 فضای ورزشی در مدارس کلید خورد و این طرح به ساخت فضاهای ورزشی درون مدرسه‌ای معطوف شده است.

امیرپور افزود: در این طرح پویا و فعال با اولویت قرار دادن مدارس دخترانه در استان اصفهان، ایجاد 94 فضا در مدارس، شامل زمین چمن مصنوعی، زمین ساحلی، سالن‌های ورزشی و... در دست اقدام است تا همکاران در فضای مناسب و استاندارد کلاس تربیت بدنی را برگزار کنند؛ البته تلاش ما بر این است تا تمام مدارس استان از این فضاهای استاندارد ورزشی برخوردار شوند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش اصفهان ادامه داد: ایجاد فضای استاندارد ورزشی در مدارس استان شروع شده است و پیش بینی می شود تا پایان سال جاری در 150 مدرسه این فضاها بهره برداری می شود.

وی طرح «شهید خرازی» را به عنوان یکی از طرح‌های مهم حوزه تربیت بدنی دانست و خاطر نشان کرد: در طرح شهید خرازی دانش آموزان به همراه اولیا از فضاهای ورزشی آموزش و پرورش به صورت رایگان استفاده می کنند. این طرح در روزهای پنجشنبه با عنوان «طرح مادر و دختر» و در روزهای جمعه با عنوان «طرح پدر و پسر» صورت خواهد گرفت.

امیرپور افزود: با تاکید وزارت آموزش و پرورش فضاهای ورزشی باید در اختیار همه‌ خانواده‌ها قرار بگیرد؛ و معلمان تربیت بدنی نقش پر رنگی در اجرای این طرح و تشویق و ترغیب دانش آموزان و اولیای آنها ایفا می کنند. 

وی خاطرنشان کرد: «طرح شهید طوقانی» با هدف آشنایی دانش آموزان با ورزش باستانی زورخانه‌ای و ایجاد نشاط و شادابی در مدارس از ابتدای مهرماه به صورت آزمایشی در شش استان انجام می شود. در این طرح مراسم صبحگاه با ورزش زورخانه ای برگزار می شود. در مدارس ابتدایی شهر اصفهان، آموزش مرشد را آغاز کردیم. 

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش اصفهان گفت: طرح «استعداد یابی و هدایت ورزشی» در استان اصفهان از سال گذشته به صورت آزمایشی شروع شد. این طرح توسط همکاران متخصص ما و همچنین مشورت با وزارت آموزش و پرورش با هدف آشنایی دانش آموزان پایه سوم ابتدایی با تمام رشته های ورزشی و همچنین شناسایی استعدادهای آنها طراحی و اجرا شد.

وی تصریح کرد: پس از گذشت 13 سال مسابقات ورزشی فرهنگیان کشور در تابستان گذشته برگزار شد و ما در اصفهان میزبان همکاران شرکت کننده در رشته های والیبال و تنیس روی میز بودیم.

امیرپور در پایان با تشکر از توجه وزارت آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: به زودی با اولویت قرار دادن مدارس روستایی و مدارس حاشیه ی شهر، تجهیزات خوبی را در اختیار مدارس قرار خواهیم داد.  

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز