خبرگزاری کار ایران

استاندار فارس :

فعال کردن کارخانجات نیمه فعال در اولویت بانک ها قرار گیرد

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۸۹۵۲

استاندار فارس گفت: معاونتی با تمام اختیارات بانک مرکزی به عنوان رابط با استان‌ها تعیین شود تا در پایان جلسات تسهیل و سرمایه گذاری در استان، موارد به ایشان ارجاع شود.

به گزارش ایلنا، محمدهادی ایمانیه در جلسه شورای گفت وگوی بخش دولتی و خصوصی استان فارس که با حضور مدیرکل بانک مرکزی برگزار شد، با اشاره به اینکه می بایست در حوزه اعطای تسهیلات منابع، تدبیری اندیشیده شود؛ چرا که موجب گفت و گوهای متعدد، متنوع و بی‌نتیجه در استان فارس شده است، افزود: با توجه به وسعت استان فارس و فعالیت خوب اقتصادی در بخش خصوصی، استان فارس رتبه ۲۹ کشور در زمینه دریافت تسهیلات بانکی را کسب کرده و نیاز است که در زمینه رفع این مسئله فکری اندیشیده شود.

استاندار فارس با اشاره به عدم همراهی بانک‌های خصوصی مستقر در فارس، گفت: بانک‌ها از امکانات کشور استفاده می‌کنند؛ لذا ملزم به تمکین هستند. وی تصریح کرد: امنیت این بانک‌ها حاصل تلاش مدیران استان و مسئولان انتظامی است و اگر قرار نیست همکاری کنند، باید از این استان خارج شوند.

ایمانیه با تاکید بر شعار امسال گفت: باید درصد وامی که به تولید اختصاص می‌یابد به نسبت سال ۱۴۰۰ افزایش پیدا کند و این مساله در جلسه‌ای با رئیس جمهور محترم هم عنوان شده است.

وی بر اهمیت ارجاع مصوبات شورای تسهیلات به بانک مرکزی تاکید کرد و افزود: تلاش شود تا برخی از اختیارات بانک مرکزی به استان‌ها تفویض شود.

ایمانیه پیشنهاد کرد: معاونتی با تمام اختیارات بانک مرکزی به عنوان رابط با استان‌ها تعیین شود تا در پایان جلسات تسهیل و سرمایه گذاری در استان، موارد به ایشان ارجاع شود.

مقام ارشد دولت در استان فارس همچنین گفت: نهضتی با کمک بانک‌ها در حوزه‌های آب، برق و کارخانجات نیمه راکد و کمتر از ۵۰ درصد ایجاد شود، اگر قرار است اشتغال تولید افزایش یابد، نیاز به آب است و در این زمینه حمایت بانک مرکزی لازم است.

استاندار فارس افزود: باید حوزه افزایش منابع بر اساس ماده ۵۶ به صورت جدی افزایش یابد تا مشکلات تأمین آب‌ها و پساب‌ها مرتفع شود. همچنین در احداث نیروگاه‌های برق هم نیاز به یک سرمایه گذاری وسیع و جدی است و با اعتبارات دولت امکان ندارد.

وی با تاکید بر لزوم احیای تولید در استان فارس گفت: فعال شدن کارخانجات نیمه فعال با افزایش درصد وام به نسبت سال ۱۴۰۰، مورد مهمی است که باید به آن توجه شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز