خبرگزاری کار ایران

معاون دادگستری استان:

21 نقطه حادثه خیز قزوین تا پایان سال ایمن سازی شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۷۱۰۶

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین گفت: رفع نقاط حادثه خیز یکی از موارد اصلی و تاثیرگذار در کاهش تصادفات و حوادث جاده‌ای استا و در استان قزوین باید تا پایان سال 21 نقطه حادثه خیر درون و برون شهری ایمن سازی شود.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، علی فولیان گفت: در 2 هفته آینده از10 نقطه اولویت دار درون شهری و 11 نقطه اولویت دار برون شهری که از نقاط و مسیرهای حادثه آفرین استان محسوب می‌شوند بازدیدهای میدانی انجام و به دستگاه‌های دخیل در امر ابلاغ می‌شود تا پایان سال نسبت به ایمن سازی این نقاط حادثه خیز اقدام کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین با بیان اینکه میزان تصادفات در نیمه نخست امسال رشد فزاینده‌ای داشته و انتظار داریم با ایمن سازی نقاط پر خطر برای کاهش تصادفات اقدام شود، تصریح کرد: آحاد جامعه، سرمایه اجتماعی محسوب می‌شوند و از میان رفتن این سرمایه در تصادفات به راحتی قابل جبران نخواهد بوده و عوارض اجتماعی به همراه دارد.

وی با اشاره به آمار پرونده‌های قضایی تصادفات افزود: ایراد صدمه بدنی غیرعمدی منجر به فوت یا جرح بر اثر تصادفت جزء جرایم اولویت دار و از پنج جرم رده اول کشور محسوب می‌شود و دستگاه قضایی، بر اساس وظیفه مدیریت پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی که برعهده دارد از باب صیانت از جان و مال و حقوق شهروندان وظیفه دارد که به نحوی هماهنگی و برنامه ریزی‌های لازم را ایجاد کند تا زمینه انواع جرایم و آسیب‌های اجتماعی محدود شود.

وی ادامه داد: برنامه قوه قضائیه این است که با یک برنامه ریزی مدون، در وهله اول نقاط حادثه خیز و ناایمن که تکرار و شدت وقوع تصادفات در آن بالاست چه در محورهای درون شهری و چه در محورهای برون شهری شناسایی گردیده و در وهله بعدی با اولویت بندی، نسبت به پیگیری ایمن سازی این نقاط از طریق مدیران نهادها و دستگاه های مسئول اقدام شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز