خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری استان:

قزوین جزء 5 استان برتر کشور در پیشگیری از وقوع جرم است

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۱۶۲۴

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته، استان قزوین جزء پنج استان برتر کشور در حوزه پیشگیری از وقوع جرم است و بدون‌شک تلاش‌ها و زحمات انجام شده، جای تقدیر دارد.

به گزارش ایلنا، علی شعبانی در اولین نشست گشت‌های محله‌محور رضویون که در سالن جلسات شهید سلیمانی دادگستری کل استان برگزار شد، گفت: فلسفه فعالیت گشت‌های محله‌محور رضویون تحقق اصل پیشگیری از وقوع جرم است.

رئیس کل دادگستری استان قزوین ادامه داد: گشت‌های محله‌محور بر اساس مصوبه شورای امنیت کشور اجرایی شده و شیوه‌نامه استانی آن نیز به تصویب رسیده و در کاهش وقوع جرائم نیز موثر بوده و باید نواقص و کاستی‌های اجرا برطرف شود.

وی بیان کرد: بحث آموزش نیروهای فعال در اجرای طرح گشت‌های محله‌محور و صدور کارت ضابطیت بسیار مورد تاکید است و باید در دستور کار دادستان‌ها قرار گیرد.

شعبانی تصریح کرد: فعالیت این گشت‌ها به صورت استانی اجرایی خواهد شد و دادستان شهرستان‌ها باید زمینه فعالیت آن‌ها را با همکاری سایر دستگاه‌ها و نهادها فراهم سازند و نظارت‌های لازم صورت گیرد.

وی ادامه داد: فعالیت گشت‌های رضویون باید مستمر بوده و مختص فصول و موقعیت‌های خاص نباشد و این موضوع نیازمند همت تمامی دستگاه‌ها و نهادها است و باید تکلیف قانونی خود بدانند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین تاکید کرد: عوامل گشت‌های محله‌محور سختی‌ها و مشقت‌های فراوانی را متحمل می‌شوند و بدون هیچ چشم داشتی کمک کار هستند، فلذا باید حداقل امکانات برای آن‌ها فراهم شود تا با کمترین دغدغه و با انگیزه بیشتر در سطح جامعه حاضر شوند.

وی یادآور شد: با یک همت و کمک جهادی و حمایت همه جانبه از این گشت‌ها می‌توان در کاهش برخی جرائم در سطح جامعه اثرگذار بود و از وقوع خسارت به شهروندان و اماکن و تاسیسات دولتی و ناامنی‌های ناشی از آن جلوگیری کرد.

شعبانی خاطرنشان کرد: با برگزاری نشست‌های مشترک باید هماهنگی لازم بین نیروی انتظامی و بسیج برقرار شود و با رفع خلاءها و هم‌پوشانی اقدامات از وقوع برخی جرائم جلوگیری شود و قطعاً عدم هماهنگی در این حوزه آفت محسوب می‌شود و اهداف مدنظر محقق نخواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز