خبرگزاری کار ایران

حضور وکلای کانون دادگستری قزوین در 1500 پرونده

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۴۴۶۰

رئیس اداره معاضدت قضایی کانون وکلای دادگستری استان قزوین گفت: وکلای کانون قزوین سال گذشته در بیش از هزار و ۵۰۰ پرونده به‌عنوان وکیل تسخیری و معاضدتی حضور یافته و از شهروندان کم‌برخوردار در محاکم قضایی دفاع کرده‌اند.

به گزارش ایلنا، فریبا رضایی گفت: سالانه بیش از ٢٠ هزار نفر ساعت خدمات حقوقی مشاوره‌ای به شهروندان استان ارائه می‌شود که نقش موثری در پیشگیری از وقوع جرم و کاهش پرونده‌های قضایی دارد.

رئیس اداره معاضدت قضایی کانون وکلای دادگستری استان قزوین تاکید کرد: وکلا نقش مهمی در کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضا و برقراری صلح و سازش ایفا می‌کنند و باید از این ظرفیت به شکل مطلوب‌تری استفاده شود.

وی عنوان کرد: صلح و سازش به‌عنوان یکی از اسباب خاتمه دعوا بر رسیدگی قضایی تقدم دارد و باید برای توسعه روش‌های حل اختلاف اقدام شود.

این مسئول بر لزوم افزایش صلح و سازش در جامعه و ارتقای عملکرد اداره معاضدت کانون‌ها در راستای ارائه آموزش به عموم جامعه تاکید کرد و افزود: در این راستا واحد صلح و سازش در کانون وکلای دادگستری استان با هدف گسترش این فرهنگ و همچنین افزایش مشارکت کانون‌ در حل و فصل اختلافات بیستم آبان ماه سال جاری افتتاح می‌شود.

وی به کارکرد واحد صلح و سازش اشاره کرد و گفت: با بهره‌مندی از ظرفیت اجتماعی شخصیت‌های شناخته شده و با تجربه استانی و ملی می‌توان بسیاری از پرونده‌های سنگین از جمله پرونده‌های قتل را به سازش ختم کرد.

رضایی گفت: این مهم قطعا اثر قابل توجهی در کاهش پرونده‌های مراجع قضایی و تامین آرامش روانی جامعه ایفا می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز