خبرگزاری کار ایران

رئیس بهزیستی شهرستان البرز:

طرح پیشگیری از معلولیت‌های سالمندی در البرز اجرا شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۶۵۰۱

رئیس بهزیستی شهرستان البرز از اجرای طرح آگاهسازی و پیشگیری از معلولیت‌های دوران سالمندی برای 500 سالمند خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، شیرین فرازمند با اعلام این خبر تصریح کرد: این طرح با هدف ارتقای دانش، دگرگونی نگرش و در نهایت تغییر رفتار و ارتقاء کیفیت زندگی در گروه‌های میانسال و سالمند طراحی شده و تسهیلگران بهزیستی تا پایان سال با شناسایی سالمندان ومیانسالان در محلات مختلف شهرستان البرز وادارات اجرا خواهد شد.

رئیس بهزیستی شهرستان البرز در این جلسات اصول مواجهه و پیشگیری از بیماری‌های دیابت، پوکی استخوان، آرتروز، بیماری‌های قلبی، سکته مغزی و پیشگیری از سقوط به عنوان تهدیدات جدی برای سالمندان بوده که به صورت جدی آموزش داده می‌شود.

فرازمند با اشاره به اینکه شهرستان البرز برنامه پیشگیری از معلولیت‌های دوران سالمندی به صورت آموزش حضوری را آغاز کرده است، اظهار کرد: این طرح با محتوای آموزشی معین توسط 10 تسهیل گر و کارشناسان شهرستان به گروه‌های هدف اصلی شامل میانسالان وسالمندان آموزش داده تا موجب افزایش سطح آگاهی وتغییر نگرش وحتی رفتار افراد سالمند شوند.

 وی در ادامه بیان کرد: گروه‌های هدف درحوزه‌های مختلف سازمان بهزیستی مانند سالمندان و میانسالان تحت پوشش مراکز روزانه سالمندان، زنان سرپرست خانوار، افراد عضو کانون‌های بازنشستگی، افراد تحت پوشش بنیاد‌های فرزانگان و کانون‌های جهاندیدگان، افراد تحت پوشش کمیته امداد و فرهنگسرا‌های شهرداری از اعضای گروه‌های هدف این طرح هستند.

این مسئول همچنین خاطرنشان کرد: سالمندان در صورت گذر کردن از  دوران سالمندی به صورت مطلوب و کارآمد می‌توانند تاثیرات مفید و موثری در توسعه پایدار، افزایش سطح سلامت روانی جامعه، کاهش آسیب‌های اجتماعی و احساس رضایتمندی افراد جوان جامعه را در برداشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز