خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور:

مدارس کانکسی تا سال آینده برچیده می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۴۲۶۷

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: در سال جاری یک هزار مدرسه کانکسی با جمعیت بالای ۱۰ دانش‌آموز در کشور وجود داشته که سعی می‌کنیم تا سال آینده برچیده وجایگزین شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، مهرالله رخشان مهر در سفر یکروزه به قزوین در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه با مرمت و بهسازی فضای واحدهای آموزشی، دیگر هیچ مدرسه گلی و خشتی در ایران وجود ندارد، تصریح کرد: مدارس کانکسی نیز تا سال آینده برچیده خواهد شد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور افزود: هم اکنون یک هزار مدرسه کانکسی با جمعیت بالای ۱۰ دانش‌آموز در کشور وجود دارد که تا سال آینده  برچیده وجایگزین خواهند شد.   

رخشان مهر با بیان اینکه بازسازی و مقاوم‌سازی مدارس کشور در اولویت است گفت: در سال جاری بیش از 2 هزار میلیارد تومان تجهیزات آموزشی، کمک آموزشی وتجهیزات مربوط به هنرستان‌ها و همچنین تجهیزات گرمایشی و سرمایشی در کشور توزیع شده است.

او افزود: در سال تحصیلی جدید یک هزار و 600 مترمربع فضای آموزشی در قالب 9 هزار کلاس درس جدید به چرخه فضای آموزشی کشور اضافه شد.

این مسئول ضمن بیان اینکه حدود 107 هزار مدرسه در کشور وجود دارد، اظهار کرد: میانگین سرانه فضای آموزشی 5.2 مترمربع به ازای هر دانش‌آموز بوده و با میانگین استاندارد  3.2 مترمربع فاصله دارد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور عنوان کرد: استانی‌های البرز، سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی، گیلان لرستان دچار کمبود فضای آموزشی هستند و سرانه پایین‌تری به نسبت سایر استان‌ها برخوردارند که تلاش داریم این کمبودها را با ساخت مدارس جدید مرتفع کنیم.

رخشان مهر با اشاره به اجرای طرح آجر به آجر، خاطر نشان کرد: در این طرح  هر کس با دادن هزینه یک آجر می‌تواند در مدرسه سازی سهیم شود.

او همچنین یادآور شد: بیش از یک و نیم میلیون نفر از خیران در کشور در این طرح مشارکت کرده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز