خبرگزاری کار ایران

برآورد تولید ۱۴ هزار تن آفتابگردان آجیلی در کرمانشاه

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۳۷۸۳

معاون مدیریت زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه برآورد کرد: امسال تولید آفتابگردان آجیلی در استان به حدود ۱۴ هزار تن برسد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، مجتبی حاتمی سطح زیر کشت آفتابگردان آجیلی در استان کرمانشاه را ۷۳۵۷ هکتار اعلام کرد و افزود: متوسط عملکرد مزارع آفتابگردان استان ۱۸۸۰ کیلوگرم در هکتار است و برآورد می‌شود امسال بیش از ۱۳ هزار و ۸۰۰ تن محصول در استان تولید شود.

 حاتمی با بیان اینکه عمده سطح زیر کشت آفتابگردان آجیلی در استان کرمانشاه به سه شهرستان صحنه، سنقروکلیایی و کرمانشاه اختصاص دارد، گفت: اگرچه در سنوات گذشته همیشه شهرستان سنقروکلیایی بیشترین سطح زیرکشت آفتابگردان آجیلی را در استان داشت، اما امسال به واسطه خشکسالی پیش آمده و خشک شدن منابع آبی شهرستان سنقروکلیایی، کاهش سطح زیرکشت آفتابگردان آجیلی را در این شهرستان داشتیم.

معاون مدیریت زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه متوسط قیمت آفتابگردان آجیلی معروف به تخمه سنقری در استان کرمانشاه را به ازای هر کیلوگرم بین ۴۰ تا ۵۰ هزار تومان اعلام کرد.

حاتمی با اشاره به محبوبیت بالای آفتابگردان آجیلی تولید در استان کرمانشاه، گفت: محصول تولیدی در استان به ویژه محصولات تولیدی در شهرستان سنقروکلیایی به دلیل شرایط خاص اقلیمی و نیز رقم آفتابگردان کشت شده بازارپسندی بالایی داشته و هر ساله بخش زیادی از محصول تولیدی روانه بازارهای داخلی و خارجی می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز