خبرگزاری کار ایران

معاون گردشگری میراث فرهنگی کرمانشاه خبر داد؛

برپایی نمایشگاه کشوری صنایع دستی در کرمانشاه

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۳۱۰۹

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از برپایی نمایشگاه کشوری صنایع دستی در کرمانشاه در آبان ماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، علی صابر  اظهار کرد: در هفته گردشگری برنامه‌های متنوعی در کوتاه مدت و بلند مدت مورد توجه قرار گرفت اما یکی از اهداف اصلی این حوزه دسترسی تمام گردشگران به خدمات گردشگری است.

وی افزود: یکی از طرح‌های هفته گردشگری مه بسیار مورد توجه قرار گرفته و حدود ۱۳ سال است در دنیا به آن توجه می‌شود طرح گردشگری در دسترس است که هدف آن سهولت سفر برای افراد معلول، سالمند و کودک است.

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه به مزیت‌های طرح گردشگری در دسترس اشاره و تصریح کرد: این طرح به افرادی که در سفر کردن با مشکل مواجه هستند کمک می‌کند تا به جای درگیری با مشکلات از سفر و جاذبه‌های گردشگری لذت ببرند اما در این بین نیازمند کمک‌هایی برای تحقق این امر خواهیم بود.

صابر ادامه داد: سرمایه‌گذاری در حوزه‌های گردشگری مهمترین عامل برای فراهم آوردن شرایط مسافرت آسان برای افراد ناتوان است تا بتوان ضوابط و استانداردهای مورد نیاز را ایجاد و رعایت کرد.

وی به استاندار نبودن برخی خدمات مانند هتل‌ها و مهمانسراها اشاره و تاکید کرد: در برخی نقاط از استان و شهر کرمانشاه این استانداردها رعایت نشده اما مقرر شده که برای ترمیم، بازسازی و افزودن برخی امکانات تسهیلاتی به آنها داده شود تا در در تحقق این هدف جهانی گامی برداشته شود.

صابر با اشاره به اینکه تغییراتی در محوطه‌های تاریخی استان کرمانشاه در دست اقدام است، بیان کرد: بر اساس بررسی‌ها مقرر شده که در محوطه تاریخی بیستون به منظور تردد بهتر و راحت‌تر گردشگران وسایل نقلیه متناسب با فضای در آنجا مهیا شود که در سایر محوطه‌های تاریخی به دلیل نبود زیرساخت‌های لازم این امر ممکن نبود اما در اولویت‌ها قرار دارند.

وی در پایان به برپایی نمایشگاه سراسری صنایع دستی در آبان ماه اشاره کرد و افزود: این نمایشگاه از دوم تا ششم آبان ماه در نمایشگاه پارک شاهد با حضور ۷۰ صنعتگر از سراسر کشور با هدف فروش محصولات، بازاریابی و معرفی صنایع دستی بر پا خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز