خبرگزاری کار ایران

برپایی نمایشگاه نوروزی صنایع دستی در ایام نوروز در کرمانشاه

برپایی نمایشگاه نوروزی صنایع دستی در ایام نوروز در کرمانشاه
کد خبر : ۱۲۰۳۴۵۸

معاون ‌صنایع دستی استان کرمانشاه از برپایی نمایشگاه نوروزی صنایع دستی در ایام نوروز در کرمانشاه خبر داد .

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه ،حسین ویسی، بااشاره به درپیش بودن تعطیلات نوروزی، اظهارکرد: هرساله ایام نوروز فرصت بسیار خوبی برای هنرمندان صنعتگر استان است که بتوانند بازار مناسبی برای فروش محصولاتشان داشته باشند.

وی ادامه داد: متاسفانه طی دوسال گذشته شیوع بیماری کرونا، این فرصت طلایی را از هنرمندان صنایع  دستی استان گرفت و مشکلات اقتصادی را برای آنها بوجود آورد.

معاون صنایع دستی استان اضافه کرد: باتوجه به بهبود شرایط کرونایی کشور بویژه پس از واکسیناسیون عمومی، این امیدواری بوجود آمده که نوروز پیش رو با حجم مناسبی از سفرها مواجه شویم و هنرمندان صنایع دستی بتوانند بخشی از تولیدات خود را در این مدت به فروش برسانند.

وی تاکید کرد: در این راستا میراث فرهنگی استان نیز در تلاش است تا با برپایی نمایشگاه های صنایع دستی به این هنرمندان کمکی داشته باشد که در این زمینه برنامه ریزی های کاملی صورت گرفته است.

ویسی خاطرنشان کرد: طبق برنامه ریزی ها در ایام نوروز در 14 نقطه استان برپایی نمایشگاه های صنایع دستی را خواهیم داشت، بگونه ای که در مرکز هر شهرستان یک نمایشگاه با هشت تا 15 غرفه خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه در مرکز استان هم نمایشگاه نوروزی صنایع دستی در تاق بستان برپا می شود، عنوان کرد: این نمایشگاه  در ضلع جنوبی مجموعه تاریخی فرهنگی تاق بستان برپا خواهد شد و حدود 35 غرفه خواهد داشت.

معاون صنایع دستی استان کرمانشاه به فعالیت حدود 60 رشته صنایع دستی در استان اشاره کرد و افزود: تلاش داریم تا دراین ایام تنها رشته های صنایع دستی که بومی استان هستند را در معرض بازدید و فروش برای گردشگران قرار دهیم.

وی خاطرنشان کرد: در کنار غرفه های صنایع دستی، چند غرفه محدود هم برای فروش سوغات اصیل کرمانشاهی خواهیم داشت تا یک معرفی هم از آنها به گردشگران داشته باشیم.

به گفته این مسئول، نمایشگاه نوروزی صنایع دستی در تاق بستان از 20 اسفند و در شهرستانها از 25 اسفند آغاز بکار خواهد کرد. 

ویسی متذکر شد: در برنامه ریزی برای برگزاری این نمایشگاه ها تلاش کرده ایم تا تمام پروتکل های بهداشتی لازم را مدنظر قرار دهیم و آنها را لازم الاجرا دانسته ایم و شرکت کنندگان در نمایشگاه هم باید حداقل دو دوز واکسن کرونا را تزریق کرده باشند

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز