خبرگزاری کار ایران

مسئول شبکه لرزه‌نگاری کرمانشاه خبرداد؛

راه‌اندازی ۵ ایستگاه لرزه‌نگاری موقت در هفته کاهش بلایای طبیعی

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۲۵۳۴

مسئول شبکه لرزه‌نگاری کرمانشاه گفت: امکانات لازم برای راه اندازی پنج ایستگاه لرزه‌نگاری موقت در استان فراهم شده است که در هفته کاهش بلایای طبیعی به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، فرهاد فروزی با اشاره به تهیه تجهیزات مورد نیاز برای راه‌اندازی پنج ایستگاه لرزه‌نگاری موقت در استان کرمانشاه، گفت: با توجه به نیاز استان کرمانشاه به افزایش این ایستگاه‌های لرزه‌نگاری اقدامات لازم برای راه‌اندازی آن‌ها در مهرماه و همزمان با هفته کاهش بلایای طبیعی در حال انجام است.

وی افزود: در حال حاضر تعداد هفت ایستگاه لرزه‌نگاری فعال در استان کرمانشاه موجود است که با راه‌اندازی ایستگاه‌های جدید تعداد آن‌ها به ۱۲ مورد می‌رسد.

مسئول شبکه لرزه‌نگاری استان کرمانشاه به موقت بودن ایستگاه‌های لرزه‌نگاری اشاره و تصریح کرد: راه‌اندازی پنج ایستگاه لرزه‌نگاری به صورت موقت بوده تا زمانی که ایستگاه دائمی آماده احداث و بهره‌برداری برسد.

فروزی با بیان اینکه ایستگاه‌های لرزه‌نگاری باید در نقاط گرمسیر احداث شوند، خاطر نشان کرد: در مهرماه به دلیل کاهش دمای هوا زمان مناسبی برای انجام این کار بوده و هم اکنون در شهرستان‌های پاوه، قصرشیرین، گیلانغرب، سومار و حمیل به عنوان گرم‌ترین نقاط استان کرمانشاه ایستگاه‌های لرزه‌نگار فعال داریم.

وی ادامه داد: به منظور شناسایی نقاط و چشمه‌های زلزله‌خیز نیاز به افزایش تعداد ایستگاه‌ها داشته تا بررسی بهتر و نیز پوشش بیشتری از این رخداد طبیعی داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز