خبرگزاری کار ایران

دادستان کرمانشاه خبر داد؛

اجرای دادرسی الکترونیکی برای ۱۹۱۰ زندانی در کرمانشاه

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۳۷۴۷

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه از اجرای دادرسی الکترونیکی برای 1910 زندانی در کرمانشاه طی چندماه اخیر خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه ،شهرام کرمی در جمع خبرنگاران، بااشاره به توسعه بهره گیری از فناوری های نوین و سامانه های ارتباطی آنلاین در دستگاه قضایی، اظهار کرد: با شیوع بیماری کرونا، دستگاه قضایی تلاش کرد تا میزان خدمات الکترونیک خود به مردم را به منظور کاهش ترددها و رعایت پروتکل های بهداشتی به حداکثر برساند.

وی ادامه داد: یکی از این خدمات که با کمک فناوری های نوین به شکل الکترونیکی درآمد، راه اندازی دادرسی های الکترونیک برای زندانیان بود که در راستای حفظ سلامت آنها در ایام شیوع بیماری کرونا اجرا شد.

دادستان کرمانشاه با بیان اینکه طی مدت دو سال اخیر اتاق های دادرسی الکترونیک در زندان ها و شعب مراجع قضایی کشور راه اندازی شد، اعلام کرد: در دادرسی الکترونیک دیگر نیازی به اعزام زندانیان به مراجع قضایی نیست و قاضی بصورت آنلاین می تواند به پرونده هر زندانی رسیدگی کند.

وی با تاکید براینکه اجرای این طرح مزیت های دیگری هم بدنبال داشت، افزود: صرفه جویی در وقت، کاهش ترددها، ارتقای شاخص امنیت و پیشگیری از خطرات احتمالی حین اعزام زندانی از دیگر مزایای اجرای این طرح است.

کرمی اشاره ای هم به آمار استفاده از دادرسی الکترونیک برای زندانیان کرمانشاهی کرد و گفت: در چندماهه اخیر، حدود ۲۰۹۲ زندانی در کرمانشاه دادرسی داشته اند که از این تعداد دادرسی ۱۹۱۰ زندانی به شکل الکترونیکی بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز