خبرگزاری کار ایران

شهردار مشهد خبر داد؛

کاهش سهم واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای در دستور کار شهرداری است

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۳۶۴۰

شهردار مشهد گفت: کاهش سهم واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای از ۲۵ به ۲۰ درصد از دیگر برنامه‌های برنامه میان مدت شهرداری است.

به گزارش ایلنا از مشهد، سید عبدالله ارجائی شهردار مشهد در پنجاه و سومین جلسه علنی شورای شهر مشهد گفت: افزایش سهم درآمدهای پایدار شهری از ۴۵ به ۵۵ درصد از جمله اهداف برنامه میان مدت شهرداری است.این در حالی است که سهم درآمد‌های پایدار شهرداری مشهد در آخرین سالی که مسئولیت را بر عهده گرفتیم، ۳۸ درصد بود.

او افزود: برنامه میان مدت از سه منبع چشم‌انداز افق ۱۴۰۴، سیاست‌های ابلاغی شورا و برنامه ارائه شده توسط شهردار در زمان کسب رای اعتماد و همچنین نقطه نظرات ذینفعان، دانشگاه و نخبگان در این خصوص اخذ شده است که این برنامه تعاملی، تحولی، علمی و آینده‌نگر است.

شهردار مشهد ادامه داد: برای تدوین این برنامه ۵۰۰ نفر کارشناس شهرداری نقش مستقیم داشتند. عدالت محوری، توسعه متوازن، تعاملی بودن شهر، رشد و شکوفایی اقتصاد، هویت شهری، محیط زیست، مدیریت شهری، دیپلماسی و کالبد شهری مد نظر قرار گرفته است.

ارجائی با بیان اینکه در هویت شهری بر خانواده و مسجد محوری و شهر متوازن تاکید شده است، بیان کرد: در حوزه اقتصاد تاکید بر ثروتمند بودن شهر و دیپلماسی فعال در تعاملات با همسایگان، پاکیزه و سالم بودن سلامت شهر، آینده نگری و علمی بودن نیز مورد توجه است.

او تصریح کرد: کاهش سهم واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای از ۲۵ به ۲۰ درصد از دیگر برنامه‌های برنامه میان مدت شهرداری است. در حالیکه در گذشته این میزان ۳۳ درصد بوده است. همچنین کاهش استقراض از ۳۰ به ۲۴ درصد، حفظ سهم مصارف جاری در کانال ۳۰ درصد و افزایش سهم دارایی سرمایه‌ای از ۳۹ به ۴۲ درصد از دیگر امور مورد توجه در برنامه میان مدت شهرداری است.

شهردار مشهد تاکید کرد: اولویت نخست در سال اول فعالیت ما، اتمام طرح‌های نیمه تمام بود. در سال دوم آغاز طرح‌های جدید از جمله برنامه‌های شهرداری می‌باشد.

حسن موحدیان رئیس شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این جلسه گفت: به روز رسانی ابزار و تجهیزات آتش‌نشانی باید مورد توجه قرار گیرد همچنین اتفاقات اخیر با برنامه‌ریزی بوده و بستر آنرا افرادی انجام دادند که اطلاعات کافی از موضوع نداشتند.

یکی از اعضای شورای شهر مشهد در تذکری به شهردار این شهر گفت: در نیمه نخست امسال حدود ۶۰ درصد و به مبلغ پنج هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان از درآمد‌های نقدی شهرداری وصول، اما در بانک‌ها سپرده‌گذاری شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز