خبرگزاری کار ایران

اختصاص ۳ هزار متر مربع زمین برای احداث بازارچه ترمیمی

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۵۰۰۴

مدیر پروژه شهر ترمیمی شهرداری مشهد با بیان اینکه برخورد با جرائم شهری کافی نیست مدیریت شهری باید به زمینه های وقوع تخلف توجه کند، از حمایت های شهرداری مشهد با روش ترمیمی از آسیب دیدگان اجتماعی خبر داده و گفت: با توجه به افزایش تقاضا زمینی به مساحت ۳ هزار مترمربع و با زیربنا ۶۰۰ مترمربع برای احداث بازارچه ترمیمی در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جعفر سروی با بیان اینکه جرائم شهری در قوانین سرفصلی ندارند، گفت: باوجود اهمیت شهرها و تراکم جمعیت ۸۰ درصدی در آنها و همچنین افزایش تاثیر شهرداری‌ها، متاسفانه هیچ راهکاری برای این موضوع ارائه نشده است.

وی افزود: درحال حاضر بیشترین خدمت گذاری به مجاورین و زائرین از طریق شهرداری انجام می شود، اما متاسفانه این سازمان هدف انتقادات بسیاری از سوی شهروندان است، شهرداری در کمیسیون های ماده ۷ ، ماده ۱۰۰ ، مشاغل مزاحم، سدمعبر و.. با شهروندان درگیر است.

مدیر پروژه شهر ترمیمی شهرداری مشهد با اشاره به اینکه برنامه شهر ترمیمی کاهش و کنترل جرائم شهری است، گفت: در شهر ترمیمی هدف شناخت زمینه های وقوع تخلف است، به عنوان مثال در موضوع سدمعبر کسب و کارهای خرد باید زمینه به وجود آمدن این تخلف بررسی شود، با توجه به وضعیت معیشتی مردم نمی توان از آنان انتظار داشت تا به تمامی قوانین شهری احترام بگذارند.

سروی با تاکید براینکه در حال حاضر مردم با دیده شک به مجازات های اعمال شده برای جرائم شهری می نگرند، اظهار کرد: باید زیربنا وقوع جرم شناخته شود، جرم یک پدیده اجتماعی است، با این پدیده باید با مکانیزم خودش برخورد شود تا مشروعیت مجازات برای مردم مشخص بشود.

وی افزود: همه عوامل وقوع یک جرم مانند سدمعبر پنهان شده و مدیریت شهری تنها با سدمعبر برخورد کرده و نسبت به رفع آن اقدام می کند این رویکرد سطحی نگری است؛ زیرا نه تنها موجب کاهش این پدیده نمی شود بلکه مردم را با مدیریت شهری درگیر می کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر سرمایه اجتماعی شهروندان در همراهی با طرح های شهرداری بسیار پایین است، تصریح کرد: برخورد با سدمعبر و مزاحمت برای شهروندان حتی در احادیث اهل بیت مورد توجه قرار گرفته است اما شهروندان به دلیل نوع برخورد هیچ حقی در این زمینه برای مدیریت شهری قائل نبوده و هیچ اعتقادی ندارند که رفع سدمعبر موجب افزایش رفاه حال آنان می شود.

مدیر پروژه شهر ترمیمی شهرداری مشهد باتاکید براینکه باید برخوردهای ما از جنس پیشگیری و همراهی با مردم باشد، افزود: به عنوان مثال نیروهای سدمعبر به دوربین مجهز شوند تا زمینه سو استفاده برای متخلفین حرفه ای فراهم نشود.

سروی بر ضرورت استفاده از مدیریت اجتماعی تاکید و تصریح کرد: مدیریت شهری باید اجتماعی شود؛ تغییر نگرش سخت وزمان بر است اما باید انجام شود؛ به عنوان مثال در موضوع سدمعبر باید وضعیت اصناف به صورت جدا مورد توجه قرار گیرد، هر صنفی شرایط متفاوتی دارد.

وی تصریح کرد: در پروژه شهر ترمیمی برای ۸ نفر از زندانیان آزادشده شرایطی برای کارآفرینی فراهم شده و در دو محل متفاوت برای آنان سوپر میوه تاسیس شد که در حال حاضر شعبات آنان به ۴ شعبه در بولوارهای حر(۲ شعبه)، کامیاب و فرامرز عباسی افزایش یافته و ۱۰۰ نفر از مددجویان مشغول به کار هستند.

مدیر پروژه شهر ترمیمی شهرداری مشهد اظهار کرد: با توجه به افزایش تقاضا زمینی به مساحت ۳ هزار مترمربع و با زیربنا ۶۰۰ مترمربع برای احداث بازارچه ترمیمی در نظر گرفته شده است که کلنگ زنی آن انجام خواهد شد و تا بهمن ماه به افتتاح می رسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز