خبرگزاری کار ایران

هویت تاریخی مشهد تحت تاثیر بی‌سلیقگی قرار گرفته است

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۲۹۳۲

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد گفت: این شهر از پیشینه تاریخی بسیار غنی برخوردار است ولی متاسفانه هویت تاریخی این شهر تحت تاثیر بی‌سلیقگی قرار گرفته و باید در جهت تبیین و ترویج آن گام برداشت.

به گزارش ایلنا، فاطمه سلیمی با بیان اینکه شهر مشهد از پیشینه تاریخی غنی برخوردار است، اظهارکرد: متاسفانه طی سال‌ها این هویت تاریخی با بی‌سلیقگی تحت‌ تاثیر قرار گرفته است.

وی با اشاره به رویکرد و نگاه ویژه شورای ششم شهر مشهد نسبت به مقوله فرهنگ و هویت شهری، گفت: یکی از مهمترین موضوعات که باید در این حوزه مدنظر قرار گیرد، معرفی و تبیین ظرفیت‌های هویتی شهر برای سرمایه‌گذاران است.

سلیمی افزود: سرمایه‌گذار اگر نسبت به موضوعات هویتی عرصه‌های تاریخی آگاهی داشته باشد، می‌تواند از این ظرفیت برای جذب گردشگر و نگهداشت آن فضا استفاده کند.

وی مشهد را شهری فرهنگی، مذهبی و هویتی دانست و تصریح کرد: شهرداری باید با بهره‌گیری از ظرفیت‌های تبلیغات شهری به معرفی موضوعات هویتی شهر بپردازد چراکه در نقاط مختلف زیرساخت‌های متنوعی در این بحث داریم که می‌تواند به کمک بیاید.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد گفت: برگزاری نمایشگاه‌ها به منظور آشنایی زائران و مجاوران با هویت شهر امام مهربانی‌ها دیگر اقدامی است که مدیریت شهری در این مسیر می‌تواند گام بردارد.

سلیمی با تاکید بر اینکه ساکنان هر محله و منطقه باید نسبت به محل سکونت خود از حیث هویتی و تاریخی اشراف کامل داشته باشند، تصریح کرد: اگر مردم با هویت خود آشنا باشند، مطالبه‌گر خواهند شد و همین مطالبه‌گری رونق محله و منطقه را به همراه خواهد داشت.

وی افزود: متولی اصلی در بحث ترویج و تبیین هویت شهر، شهرداری نیست و دستگاه‌های متولی باید پای کار بیایند؛ در عین حال، مدیریت شهری نیز از ظرفیت‌های خود در این جهت استفاده خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز