خبرگزاری کار ایران

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز مطرح کرد؛

اجرای ۵ تقاطع جدید برای رفع مشکلات کمربندی شیراز/ برای اجرای پروژه های شاخص عمرانی بیش‌ از ۶ هزارمیلیارد تومان‌ اعتبار نیاز است

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۳۶۳۴

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز با اشاره به رفع مشکلات کمربندی شیراز با اجرای ۵ تقاطع جدید، گفت: اجرای ۲ ‌تقاطع به عهده شهرداری شیراز و ‌ما بقی به عهده راه و شهرسازی است.

به گزارش ایلنا، محمد امین امروز در نشست خبری مشترک با رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر شیراز گفت: بر اساس پیش بینی ها برای اجرای پروژه های شاخص عمرانی بیش‌ از ۶ هزارمیلیارد تومان‌ اعتبار نیاز است و برای تکمیل پروژه های بزرگ مقیاس پنج هزار  میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

وی با بیان اینکه مسئله محوری موضوع اصلی پروژه های عمرانی است، عنوان کرد: براین اساس پروژه ها طبق تاثیر گذاری اولویت بندی شده و به سه دسته پروژه های بزرگ مقیاس منطقه ای، متوسط و کوچک‌ مقیاس در سطح شهرداری مناطق دسته بندی شده اند.

وی با اشاره به اهمیت پروژه های حوزه حمل ونقل به عنوان یکی از اولویت‌ها گفت: همچنین در خصوص مشکل ترافیک شمال و شمال غرب هم اقدامات خوبی در حال انجام است از جمله کمربندی ۵۵متری جنوب شهرک حافظ و زیر گذر گویم که پیشرفت خوبی دارند.

امین افزود:  در شرق شیراز هم پروژه بزرگراه شهید استوار با ۶.۵ کیلومتر طول به سرعت در حال انجام است.

 با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۲۰ پروژه شاخص منطقه ای در شهر شیراز شناسایی شده است، عنوان کرد: این پروژه ها طبق برنامه زمان بندی تا سال ۱۴۰۴ باید اجرا شود.

ارائه طرح های ساماندهی رودخانه خشک و چنارراهدار 

معاون شهردار شیراز با اشاره به تکمیل برخی از تقاطع های ناقص شهر شیراز گفت: یکی از معضلات؛ وقوع سیلاب در  شهر شیراز بود که در این زمینه اهتمام شد که ساماندهی آبهای سطحی شیراز انجام شود و  قرار است طرح بازنگری آبهای سطحی شهر در دستور کار قرار گیرد.

امین تصریح کرد: در این راستا ساماندهی رودخانه های شهر از جمله رودخانه خشک و چنارراهدار نیز در دستور کار قرار گرفته است و  پل شیشه ای و‌ شیب شکن های رودخانه خشک، اجرای دیواره رودخانه چنار راهدار و احداث پارک ها و اماکن تفریحی اطراف این رودخانه مدنظر است.

وی از اجرای پارک منظر گاه در بام شیراز خبرداد و افزود: اجرا و تکمیل باغ ایرانی، تکمیل ابنیه پارک کوهستانی دراک و پارک‌ مادر، پردیس سینما جوان‌ از دیگر پروژه ها در دست اجرای ماست که در آینده نزدیک تکمیل می‌شود. 

معاون  فنی و عمرانی شهرداری شیراز در خصوص خاموشی اطراف پل کابلی ولیعصر  نیز گفت: روشنایی آن را شهرداری  تجهیز  و تحویل داده  است اما نگهداری آن با اداره برق است.

امین با بیان اینکه  تابلو روزشمار اجرای پروژه های عمرانی در حال انجام است، یادآور شد: در پروژه نیایش این تابلو فعال است و در دیگر نقاط مانند پروژه حافظ و... نیز فعال خواهد شد.

اجرای ۵ تقاطع جدید برای رفع مشکلات کمربندی شیراز/ برای اجرای پروژه های شاخص عمرانی بیش‌ از ۶ هزارمیلیارد تومان‌ اعتبار نیاز است

دیدگاه سلیقه ای در پروژه های حمل و نقل و ترافیک

همچنین رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر شیراز با اشاره تغییرات جدید در مدیریت شهرداری  شیراز گفت: امید است شاهد اتفاقات خوبی در حوزه عمرانی و به ویژه در حوزه مترو با افتتاح فاز یک خط ۲باشیم. 

علی اکبر سلطانی با اشاره به اینکه در حوزه ترافیک طرح جامع مطالعات شهر به جمع بندی نهایی می رسد، بیان کرد: این طرح به تایید رسیده است که در سه قسمت مطالعات در وزارت کشور،مدل سازی مدلهای مختلف ترافیک و روش‌های اجرایی ترافیک است و امید است که تا پایان آبان ماه شاهد اجرایی شدن آن در پروژه های شهر باشیم.

وی با بیان اینکه سلیقه ای عمل شدن پروژه های حمل و نقل و ترافیک در سالهای گذشته بدون در نظر گرفتن شرایط آینده بوده است، ابراز کرد: امسال در بودجه اعتبار خوبی برای حوزه عمرانی در نظر گرفته شده است و بیش از ۱۲هزار میلیارد تومان برای اجرای پروژه های عمرانی دیده شده که رقم خوبی است.

به گفته سلطانی مهمترین فاکتور حوزه عمرانی در شورا و مدیریت جدید شهری این است که  پروژه ها بر اساس مسأله محوری مطرح شده و به دنبال توزیع عادلانه خدمات در شهر هستیم.

عضو شورای شهر شیراز با بیان اینکه تلاش می شود در سال پیش رو هر ماه شاهد افتتاح و کلنگ زنی ۴پروژه باشیم، عنوان کرد: همچنین در دوره فعالیت سرپرست شهرداری فعلی با سه شرکت بزرگ سه تفاهم نامه هایی سر جمع با اعتبار  ۱۷هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان داشته ایم که امیدواریم که این قراردادها که یکی دومورد آن در خصوص پارک آبی و شهربازی بزرگ شهر است به قرارداد و اجرا منتهی شود.

سلطانی با اشاره به اینکه هنوز کمربندی جنوبی به طور کامل تحویل شهرداری نشده است، عنوان کرد: طرح lez و تجهیز محدوده ترافیک به دوربین های کنترل و نظارت، ورود و خروج پلاکهای زوج و فرد در آینده نزدیک خواهیم داشت.

وی در خصوص آسفالت معابر نیز گفت: یکی از اقدامات این است که آسفالت را ممیزی می‌کنیم چرا که در گذشته گاه شاهد بودیم کوچه یک مسئول چهار دفعه آسفالت شده اما در جنوب شهر برخی کوچه ها حتی آسفالت نداشتند.

سلطانی افزود: در بحث آسفالت به دنبال اجرای کارهای بهینه هستیم تا کارهای نمادین و ترجیح می‌دهیم به جای نهضت آسفالت، نهضت خدمات داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز