خبرگزاری کار ایران

فرماندار قزوین:

تخلفات نانوایی های قزوین کاهش یافت

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۳۶۱۷

فرماندار شهرستان قزوین از افزایش نظارت‌ها و آشنایی نانوایی‌ها با تخلفات بخش خود خبر داد و گفت: در حال حاضر میزان تخلفات نانوا‌های قزوین کاهش چشمگیری داشته است.

 به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، عباس کاظمی در جلسه کارگروه آرد و نان شهرستان با اشاره به وضعیت نانوایی‌ها، تصریح کرد: با توجه به افزایش سطح نظارت‌ها و آشنایی نانوایی‌ها با تخلفات بخش خود، در حال حاضر میزان تخلفات نانوا‌های قزوین کاهش چشمگیری داشته و امیدواریم با همکاری خوب این قشر، شاهد هیچ تخلفی در آینده نباشیم.

فرماندار شهرستان قزوین با بیان اینکه به تقاضای برخی از نانوا‌ها نسبت به افزایش سهمیه آرد، تصمیم گیری خواهد شد، افزود: برای مناطقی مانند مناطق رودبار الموت و طارم که به صورت موسمی نیازمند به افزایش سهمیه آرد هستند نیز تدابیری اندیشیده شده تا به صورت موقت سهمیه آن‌ها در فصول برداشت محصولات کشاورزی، افزایش پیدا کند.

کاظمی اضافه کرد: در شرایط کنونی ما باید بیشتر مراقب این حوزه باشیم تا زمینه برای موج سواری برخی افراد فراهم نشود و در این خصوص یکی از مطالبات اصلی مردم و کشاورزان تعیین الگوی کشت است که باید در اسرع وقت و طبق وعده وزیر کشاورزی، مشخص و به مردم اعلام شود.

وی ادامه داد: الگوی کشت برای هر استان با توجه به شرایط اقلیمی و ظرفیت‌های موجود تهیه شده و در صورت اعلام باید کشاورزان هر استان براساس آن عمل کنند و در عین حال نیز تسهیلات و حمایت وزارت کشاورزی در قالب این سند به استان‌ها و کشاورزان ارائه می‌شود.

فرماندار شهرستان قزوین با اشاره به اینکه براساس سند الگوی کشت شاهد صرفه جویی آب در حوزه کشاورزی هستیم، یادآور شد: کشت محصولات کم آب‌بر و محصولات راهبردی کشاورزی، کشت مقاوم به خشکی با دوره آبیاری کوتاه‌تر، بکارگیری آبیاری نوین و انتقال کشت ارقام آب‌بر از کشت تابستانه به کشت پاییزه برای استفاده از آب باران از جمله مواردی هستند که در الگوی کشت مورد توجه قرار گرفته است.

کاظمی همچنین یادآور شد: کشاورزان صاحب زمین تصمیم‌گیرندگان اصلی بوده و الگوی کشت نیز تنها برای آن‌ها شرایطی را فراهم می‌کند تا بتوانند به سمت الگوی کشت درست هدایت شوند و به واسطه آن بخشی از مشکلات آب استان نیز رفع شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز