خبرگزاری کار ایران

در نشست با خبرنگاران عنوان شد؛

عضویت بیش از چهار هزار نفر در کانون پرورش فکری قزوین/ادغام کانون در سایر نهادها اجرایی نخواهد شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۳۴۸۲

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین گفت: در مجموع 4 هزار و 476 نفر در رده سنی 4 تا 18 سال در کانون استان عضو هستند که شامل 68 درصد دختر و 32 درصد پسر است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، سید علی اکبر موسوی در نشست خبری که صبح امروز به مناسبت روز جهانی و هفته ملی کودک در سالن جلسات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، گفت: هفته کودک فرصتی است که حقوق کودکان به طور ویژه مورد توجه قرار گیرد، البته این ایام با تبریک و مراسم شادباش برای کودکان چیزی را تغییر نمی‌دهد و باید توجه به کودک به طور جدی در دستور کار نهادهای فرهنگی قرار گیرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین ادامه داد: کودکان از بی دفاع‌ترین اقشار هستند که به راحتی در معرض انواع آسیب‌های اجتماعی قرار می‌گیرد که آسیب‌های فضای مجازی ازجمله آن‌ها است.

وی بیان کرد: درحال حاضر 16 مرکز ثابت، پنج مرکز سیار شهری و روستایی و یک مرکز پستی در سطح استان فعال بوده و 62 فعالیت مختلف انجام می‌شود.

این مسئول ادامه داد: کانون پرورش فکری دارای کتابخانه‌های تخصصی کودک و نوجوان است که در آن‌ها 171 هزار جلد کتاب وجود دارد و در سال جاری 24 هزار و 25 جلد کتاب به جامعه هدف به امانت داده شده است.

فعالیت 60 مربی در کانون پرورش فکری قزوین

موسوی اظهار کرد: یک مرکز هم برای کودکان و نوجوانان دارای نیازهای ویژه و معلولیت فعال بوده و به این افراد خدمات ارائه می‌شود، در کانون زبان هم 2 هزار و 500 زبان آموز درحال کسب مهارت زبان‌های خارجی هستند.

وی ادامه داد: پویش گرم کتاب، جشن روزه اولی‌ها، اجرای جنگ شاد برای موسسه خیریه راه فرشتگان آسمانی، غرفه در نمایشگاه دانشگاه کار، توزیع کتاب به مراکز ثابت و سیار، برگزاری مراسم روز ادبیات کودک و نوجوان و کارگاه نوجوم در 21 مدرسه ازجمله فعالیت‌های اجرا شده در کانون استان است و بیست و چهارمین جشنواره بین المللی قصه گویی هم در هفته کودک اجرا می‌شود. 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین بیان کرد: در سال جاری 14 هزار نفر از اعضای کانون و کودکان و نوجوانان استان از برنامه‌های مرکز تئاتر استان استفاده کرده‌اند.

وی گفت: دیدار با مسئولین ارشد استان، برگزاری نمایشگاه فرهنگی و هنری، نقاشی روی حجم‌های سفالی بزرگ در بوستان مطهری، اجرای پیک امید در مناطق کم‌تر برخوردار از جمله برنامه‌های هفته ملی کودک و نوجوانان است.

این مسئول عنوان کرد: ادغام کانون با نهاد کتابخانه‌ها توسط وزیر ارشاد مطرح شد که با واکنش‌های مختلف مواجه شد و به این منجر شد که وزیر در این باره توضیح داده و آن را صرف یک طرح خام عنوان کند.

وی بیان کرد: درحال حاضر 60 مربی در مراکز کانون فعال هستند و با کمبود مربی در استان مواجه هستیم.

موسوی ادامه داد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به هیچ عنوان سیاسی نیست و فعالیت‌ها کاملا فنی و تخصصی است.

وی اظهار کرد: مربیان کانون در عرصه‌های مختلف فعال بوده و در جشنواره‌های مختلف دارای رتبه و توانا هستند، همچنین در برخی موارد از مربیان برجسته کشوری استفاده می‌شود، البته از مربیان قزوین هم برای حضور در برنامه‌های سایر استان‌ها دعوت می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین افزود: باتوجه به اینکه عضویت و فعالیت در کانون تا 18 سالگی تعریف شده، انجمن‌های مختلف درنظر گرفته شده که افراد بعد از این سن در آن‌ها فعالیت می‌کنند.

وی عنوان کرد: پیگر شکل‌گیری سینما و مرکز تخصصی فیلم برای کودکان هستیم و در این باره با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هم صحبت شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز