خبرگزاری کار ایران

معاون جهاد کشاورزی قزوین خبر داد؛

طرح 5 ساله افزایش تولید انگور در تاکستان

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۳۰۴۹

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان قزوین از تدوین سند طرح 5 ساله افزایش تولید انگوردر شهرستان تاکستان خبر داد.

به گزارش ایلنا، علی ره‌ انجام در حاشیه نشست کشوری میز کشمش در تاکستان تصریح کرد: این برنامه از ابتدای آبان ماه به شهرستان‌ها ابلاغ خواهد شد و مواردی، چون اصلاح باغات، بخش‌های تحقیقاتی، داربستی کردن انگور، ایجاد بارگاه‌های بهداشتی و همچنین احداث سردخانه‌های کوچک مقیاس را شامل خواهد شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه باغات به سه دسته با عملکرد بالا، متوسط و کم تقسیم خواهند شد، افزود: باغ‌ها با عملکرد بالا حفظ و باغ‌هایی که متوسط هستند، احیا می‌شوند و باغ‌هایی که دارای عمکرد کم هستند در طول این برنامه ۵ ساله جایگزین می‌شوند.

ره انجام عنوان کرد: این برنامه 32 هزار هکتار از باغ‌های انگور را شامل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بر اساس این برنامه، میزان عملکرد تولید انگور در استان از ۱۱ تن در هکتار به ۴۰ تن افزایش خواهد یافت، اظهار کرد: سالانه 320 هزار تن انگور در استان تولید می‌شود که زحمت بیش از 90 درصد تولید برعهده شهروندان تاکستان است.

همچنین این مسئول تاکداران تاکستانی را اولین تولید کننده این محصول در کشور دانست و یادآور شد: ظرفیت تولید کشمش استان  60 هزار تن  و گردش مالی در این خصوص حدود 3 هزار میلیارد تومان است که 70 درصد از میزان انگور را در بر خواهد گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز