خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت بیتا شیشه جم مطرح کرد؛

ناحیه صنعتی انجیره مرودشت در گرداب مشکلات گوناگون/ با کم ترین ظرفیت خود تولید می کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۲۹۲۴

مدیر عامل شرکت بیتا شیشه جم که به تولید شیشه های سکوریت در ناحیه صنعتی انجیره می پردازد، با اشاره به مشکلات متعدد صنعتگران در این ناحیه صنعتی، خواستار توجه جدی مسوولان به مشکلات موجود شد.

به گزارش ایلنا، ابوالقاسم جمشیدی با اشاره به اینکه سال 94 این شرکت با حضور معاون وزیر صمت و مسئولان استانی افتتاح شد که حدود 40 نفر اشتغال مستقیم ایجاد کرده است،  افزود: شرکت بیتا شیشه جم در استان های جنوبی کشور نمایندگی دارد و انواع شیشه های نشکن سکوریت و خم سکوریت در آن تولید می شود.
 
جمشیدی با بیان اینکه شرکت بیتا شیشه جم روزانه توان تولید 800 متر شیشه را دارد اما الان حدود 200متر تولید می کند، افزود: متاسفانه به دلیل مشکلات متعدد زیرساختی و عدم همکاری ها، مجبوریم با کم ترین ظرفیت خود تولید کنیم در صورتی که ما توان روزانه 800متر شیشه را داریم.
 
او یکی از مشکلات بزرگ این ناحیه صنعتی را، فقر ارتباطات و نبود تلفن ثابت و آنتن دهی ضعیف برشمرد و گفت: شاید شما باور نکنید اما ما در حال حاضر در عصر ارتباطات ، تلفن نداریم.
جمشیدی ادامه داد: مخابرات به دلیل اینکه کابل های تلفن توسط سازقان به سرقت رفته، حاضر نیست دوباره کابل کشی کند در صورتی که ما خودمان حاضر به پرداخت هزینه حفر کانال نیز شده ایم اما مخابرات همکاری نمی کند.
 
وی تصریح کرد: الان حدود یک سال هست که کابل تلفن بیرون از این ناحیه دزدیده شده و با توجه به قطعی تلفن، از طرف مخابرات هنوز قبض صادر می‌شود و این در حالی است که اخطار سلب امتیاز نیز به ما می‌دهند.
 
این فعال صنعتی خاطرنشان کرد: در اینجا موبایل نیز آنتن نمی دهد و به سختی با مشتریان در ارتباط هستیم و این برای عصر حاضر که عصر ارتباطات نام گرفته بسیار رنج آور و حتی مضحک است لذا از مسوولان مخابراتی تقاضا داریم که هر چه سریع تر برای این معضل چاره اندیشی کنند.
 
وی به مشکل کمبود آب ناحیه صنعتی انجیره نیز اشاره کرد و گفت: ما در اینجا یک حلقه چاه داریم که آب آن بسیار کم است و کفاف جمعیت و تولید را نمی دهد و چند کارخانه نیز به همین دلیل تعطیل شده اند.
 
جمشیدی همچنین گفت: در این ناحیه آتش نشانی نیز نداریم و اگر کسی زخمی شد یا مشکلی برایش به وجود آمد، نمی دانیم با توجه به ملاحضاتی که وجود دارد، چکار کنیم.

ناحیه صنعتی انجیره مرودشت در گرداب مشکلات گوناگون/ با کم ترین ظرفیت خود تولید می کنیم

مدیر عامل شرکت بیتا شیشه جم فقر زیر ساختی و نبود امکانات را دلیلی بر عدم صادرات شرکت عنوان کرد و اظهار داشت: آن قدر مشکل داریم که دیگر به صادرات فکر نمی کنیم در صورتی که اگر بخواهیم که صادرات داشته باشیم، مشتری نیز در نقاط مختلف دنیا داریم.
 
او افزود: متاسفانه با این وضعیت نمی توان خط تولید را بیشتر کرد چراکه همین مقدار تولید نیز به سختی صورت می گیرد.

جمشیدی مشکل قطعی برق را نیز از دیگر مشکلات این ناحیه عنوان کرد و اظهار داشت: متاسفانه این قطعی ها که بدون اطلاع صورت می گیرد، به تولید ضربه مهلکی می زند و بارها به شرکت برق نیز تذکر داده ایم اما بی فایده بوده است و جالب اینکه بیشتر قطعی ها در ناحیه صنعتی است و واحدهایی که در خارج از ناحیه و به صورت پراکنده هستند، قطعی برق نیز کمتر است.

 بانک به صنعتگر وام نمی دهد

در ادامه این نشست خبری عبدالهی مدیر عامل شرکت خدماتی ناحیه صنعتی انجیره و مدیر شرکت تعاونی محصولات غذایی تیوا سیوند نیز در سخنانی ضمن تایید مشکلات مطرح شده در این ناحیه صنعتی گفت:  
عدم تامین نقدینگی واحدهای صنعتی و عدم همکاری بانک ها در این خصوص نیز از جمله مشکلات این ناحیه صنعتی است.
 
او افزود: بانک به ما وام نمی دهد مگر کسی که آشنا دارد و از راههای دیگر به او وام پرداخت می شود!
 
عبدالهی همچنین گفت: ما از سال 1394 حدود 25مشکل ناحیه صنعتی انجیره را لیست کردیم و برای مقامات استان فرستادیم اما جالب است که از آن زمان تاکنون هیچ مشکلی حل نشده است!
 
این فعال صنعتی مشکل های زیرساختی ناحیه را مورد اشاره قرار داد و گفت: طبق قانون در هر شهرک صنعتی، زمان واگذاری باید 70درصد زیرساخت ها انجام شده باشد که متاسفانه در ناحیه صنعتی انجیره این چنین نبوده و بدون زیرساخت های لازم این واگذاری ها انجام شده است.
 
نبود تصفیه خانه مناسب، از دیگر مشکلاتی بود که عبدالهی به آن اشاره کرد و گفت: الان شرکت آب 475 میلیون تومان به عنوان آب بها از ما می خواهد دریافت کند و می گوید چون بخش خصوصی هستید باید پرداخت کنید و به راستی ما نمی دانیم چگونه با این وضعیت از تولید حمایت می شود و هیچ کس هم به فکر تولید و اشتغال نیست و ما فقط شعار می شنویم.
 
او تصریح کرد: بارها با دستگاه های مختلف مکاتبه کردیم اما هیچ جوابی نمی دهند و می توانم به صراحت بگویم که تولید در این ناحیه در حال مرگ است.
 
عبدالهی در عینم حال اظهار داشت: متاسفانه اهلیت صنعتگر نیز موضوعی است که مورد بی توجهی است به طوری که صنعتگر داریم که 20سال است کارخانه خود را نساخته اما خلع ید نشده و حتی پول شارژم نمی دهد.
 
او افزود: یک مورد عجیب در این راستا مشاهده می کنیم یعنی الان در کمیته ای که خودشان تشکیل داده اند، فردی را که زمین گرفته و موفق به احداث کارخانه و تولید نشده را خلع ید می کنند و بعد می گویند 60 درصد قیمت زمین را به حساب ما بریز تا دوباره زمین را به شما برگردانیم! این یعنی اصلا به اهلیت تولید کننده توجه نمی کنند و این رویه به تولید و صنعت آسیب می زند.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز