خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین:

استفاده از ماسک برای حضور در کلاس الزامی است

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۲۷۰۰

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین اعلام کرد: رعایت نکات بهداشت فردی و استفاده از ماسک توسط دانش آموزان با توجه به بازگشایی مدارس و از سرگیری آموزش‌های حضوری الزامی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، نقی سیاهکالی مرادی با اعلام این خبر گفت: با توجه به بازگشایی مدارس در پاییز و تداوم کرونا و همچنین شیوع آنفولانزا و با اشاره به اینکه فعالیت‌های تربیتی و آموزشی در همه مقاطع تحصیلی حضوری برگزار میشود، دانش‌آموزان باید پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به اینکه تأمین سلامت دانش‌آموزان دغدغه آموزش و پرورش است، تصریح کرد: به همین دلیل کمیته سلامت در تمامی مدارس قبل از بازگشایی تشکیل و از مدیران مدارس خواسته شد شرایط مدرسه و سلامت دانش آموزان و معلمان را ارزیابی کنند.

سیاهکالی مرادی افزود: کمیته سلامت مدرسه در این موارد نظارت مستمر داشته و نظارت‌ها توسط مراقبین سلامت در دستور کار قرار گرفته است چنانچه دانش‌آموزی دچار سرماخوردگی و یا مشکوک به کرونا باشد، حتماً مانع حضور آنها در کلاس‌های درس خواهند شد تا آسیبی به فرزندان و خانواده‌های آنان نرسد.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه خطر انتقال کرونا در محیط‌های بسته از جمله فضای آموزشی بسیار زیاد است، به معلمان توصیه می‌شود در صورت نداشتن تهویه مناسب کلاس، برای استفاده از هوای آزاد، در و پنجره‌ها را باز کرده و تا حد ممکن فاصله فیزیکی را رعایت کنند.

 مدیرکل آموزش و پرورش استان قزویندر ادامه اضافه کرد: بازدیدهای سرزده از مدارس شهر قزوین به خانواده‌ها اطمینان داد، حفظ سلامت دانش آموزان مهم‌ترین اولویت آموزش و پرورش در فرآیند یاددهی و یادگیری است.

این مسئول دانش آموزان 12 تا 18 ساله را 126 هزار نفر اعلام کرد و یادآور شد: در حال حاضر 100 درصد دانش آموزان دُز اول و بیش از 96 درصد دز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌ و هیچ گونه مشکلی در این مورد نداریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز