خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش و پرورش استان:

آموزش مهارت‌های تعاملات اجتماعی به دانش‌آموزان قزوین در اولویت قرار گیرد

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۲۴۲۰

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین به ضرورت آموزش مهارت‌های تعاملات اجتماعی و سازشی به دانش آموزان تاکید کرد و ادامه داد: با آموزش این مهارت‌ها کودکانی خواهیم داشت که مهارت‌های پایه را آموخته‌اند، در برخورد با موقعیت‌های مختلف عملکرد بهتری خواهند داشت و با مشکلات رفتاری کم‌تری مواجه می‌شوند.

به گزارش ایلنا، نقی سیاهکالی مرادی در دوره بازآموزی مدرسین آموزش خانواده که با موضوع سلامت دانش آموزان برگزار شد، ضمن بیان اهمیت کار مشاوران  و مدرسین آموزش خانواده و ضرورت توجه به سلامت روان  در  دانش آموزان اظهار کرد: ارزیابی سلامت روانی دانش آموزان یکی از محورهای مهم بهداشت روانی در جامعه است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین خواستار تقویت مهارت خودآگاهی در دانش‌آموزان شد و افزود: خودآگاهی، عزت نفس و اعتماد به نفس شاخص‌های اساسی توانمندی‌ها و ضعف‌های هر انسان است، دانش آموزان می‌توانند با استفاده از مهارت حل مسئله تصمیمات مهم زندگی را بگیرند و مشکلات خود را درست تحلیل کنند.

وی تاکید کرد: نیاز داریم در برخورد و مواجهه با اولیا و دانش آموزان به نکات  و تقویت مهارت شناخت خود توجه شود و با آموزش کاربردی کمک کنیم تا افراد قدر خود را بدانند و به شایستگی‌های خود پی ببرند.

این مسئول با بیان اینکه همسو کردن فعالیت‌های خانه، مدرسه و اجتماع در راستای آموزش مهارت‌های زندگی ضروری است، تصریح کرد: آموزش و ارتقاء مهارت‌های زندگی به اولیا از طریق کلاس‌های آموزش خانواده همواره مدنظر قرار گیرد.

سیاهکالی مرادی با بیان اینکه آموزش استفاده صحیح از اوقات و فراغت در دانش آموزان ابتدا از طریق پدر و مادر و مربیان که الگوهای اصلی یادگیری کودکان به‌ شمار می ‌روند است، افزود: اگر آنان در خانواده و مراکز آموزشی فعالیت‌های مناسبی برای اوقاعت فراغت خود داشته باشند کودکان نیز از آن‌ها می‌آموزند پس ضروری است  الگوی شایسته‌ای برای آنان ایجاد کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز