خبرگزاری کار ایران

درگفت وگو با ایلنا مطرح شد؛

تاکید بر پی‌گیری مطالبات باقی مانده بازنشستگان/ سازمان تامین اجتماعی "درمان" بازنشستگان را به‌طور کامل برعهده بگیرد

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۲۶۶۲

دبیر اجرایی خانه کارگر استان گلستان گفت: تشکل‌های کارگری مطالبات باقی مانده بازنشستگان را با جدیت از طریق نمایندگان مجلس پی‌گیر باشند تا حق آنها ضایع نشود.

غلام رضا طالبا در گفت وگو با ایلنای گلستان اظهار کرد: حقوقی که بازنشستگان در شهریور ماه دریافت کردند شامل افزایش ۳۸ درصدی معادل ۵۱۵ هزارتومان بود اما هنوز بازنشستگان و مستمری بگیران مطالبات باقی مانده دارند که تشکل های کارگری پیگیر این موضوع هستند.

وی ادامه داد: درحال حاضر معوقه پنج ماهه  افزایش ۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان مانده است که سازمان تامین اجتماعی طی یک جدول زمان بندی نهایتا تا پایان سالجاری با بازنشستگان تسویه کند.

طالبا بیان کرد: از سال گذشته ۲۵ درصد از متناسب سازی حقوق بازنشستگان هنوز پرداخت نشده که جزو مطالبات جدی آنها بوده و لازم است که سازمان تامین اجتماعی در اسرع وقت نسبت به واریز آن اقدام کند.

وی افزود: عیدی که به بازنشستگان در پایان سال داده می شود باید همانندشاغلین پرداخت شود و تشکل های کارگری از طریق نمایندگان مجلس این موضوع را پی‌گیری خواهند کرد تا قانونی در این زمینه به ثبت برسد.

دبیراجرایی خانه کارگر گلستان بیان کرد: سازمان تامین اجتماعی درمان بازنشستگان را به طور جدی پیگیر باشد. هم اکنون ۵۰ درصد هزینه ها را بازنشستگان پرداخت می کنند و باید تغییراتی در ساختار این سازمان به وجود آید.

وی خاطر نشان کرد: تامین اجتماعی دیگر نباید به فکر ساختن بیمارستان و درمانگاه باشد و بهتر است که کار خرید درمان را انجام دهد. تامین اجتماعی به صورت مستقیم با بخش خصوصی و دولتی قرارداد مستقیم امضا کند و خدمات به بیمه شدگان سازمان ارائه شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز