خبرگزاری کار ایران

یادداشتی از حسن صادقی؛

بازنشستگان همچنان منتظر تحقق مطالبات خود هستند

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۹۴۵۴

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری تاکید کرد: یک هفته از ابطال مصوبه دولت توسط قالیباف ریاست محترم مجلس شورای اسلامی پیرامون حقوق آن دسته از بازنشستگان تأمین اجتماعی که سایر سطوح تعریف می‌شوند، می‌گذرد و همچنان قطار این افزایش بدون وقفه، بر روی ریل پُر پیچ و خم خطوط افکار و اندیشه آشفته دولت انقلابی، در بلاتکلیفی کامل در حرکت است.

به گزارش ایلنا، متن یادداشت حسن صادقی به شرح زیر است: 

در آستانه اولین سال تولد دولت سیزدهم هستیم. دولتی که با شعار مردمی بودن و حمایت از کارگران شاغل و بازنشسته، نظر جامعه هدف را جلب و روی کار آمد. به خوبی در خاطر همگان هست و خواهد بود که رئیس‌جمهور محترم کشور، در مناظره‌های قبل از انتخابات وعده بهبود معیشت جامعه کارگری شاغل و بازنشسته را در دولت مردمی و انقلابی داده و از وضعیت بد اقتصادی در دولت‌های قبل نیز به شدت انتقاد کرده بود.

حال که در آستانه اولین سال شروع به کار دولت مردمی و انقلابی هستیم، جامعه کارگری کشور خصوصاً بازنشستگان و مستمری تأمین اجتماعی امیدوار به انجام اقدامات اصلاحی و مؤثری از سوی دستگاه‌های اجرایی در این خصوص هستند تا بلکه شاهد کاهش مشکلات اقتصادی خود در سایه پایین آمدن نرخ تورم باشند. 

هم‌اکنون جامعه کارگری بازنشسته که دولت سیزدهم وعده بهبود معیشت آنها را داده بود، با گذشت ۱۲۸ روز از سال نه تنها هنوز شاهد تحقق مطالبات خود پیرامون افزایش حقوق طبق مصوبه هیات مدیره سازمان تأمین اجتماعی، نبوده‌اند بلکه نظاره‌گر نقض مصوبه هیات مدیره سازمان که همان مصوبه شورای عالی کار است، از سوی دولت در این خصوص بوده‌اند. مطالباتی که حق قانونی و اولیه آنهاست و حتی اندکی بیشتر مطالبه نمی‌کنند. این در حالی است که محمدباقر قالیباف، ریاست مجلس شورای اسلامی در روز چهارشنبه ۲۹ تیر ماه سال ۱۴۰۱ ابطال مصوبه دولت را ابلاغ کرده و تاکنون دولت هیچ تصمیمی در این خصوص نگرفته است.

آری، یک هفته از ابطال مصوبه دولت توسط قالیباف پیرامون حقوق آن دسته از بازنشستگان تأمین اجتماعی که سایر سطوح تعریف می‌شوند، می‌گذرد و همچنان قطار این افزایش بدون وقفه، بر روی ریل پُر پیچ و خم خطوط افکار و اندیشه آشفته دولت انقلابی، در بلاتکلیفی کامل در حرکت است و صدای آژیر گوش خراش توأم با دلهره آن، جان را به لب بازنشستگان رسانده است. از طرفی بازنشستگان، تنورِ داغ حضور در خیابان و اجتماعات مختلف خود را به امید اینکه این قطار به سرمنزل نهایی برسد، به سردی گراییده‌اند. در صورتی که این قطار به سرمنزل نهایی و مورد نظر بازنشستگان نرسد، ظرف صبر و بردباری آنها به سر خواهد آمد. 

بنابراین ما از دولت کریمه انقلابی، مردمی، با تجربه، کهنه‌کار و حامی فقرا انتظار داریم تا قبل از به سر آمدن آستانه تحمل بازنشستگان و شعله‌ور شدن تنور اعتراضات سریعاً به سازمان تأمین اجتماعی دستور محاسبه افزایش سایر سطوح حقوق بازنشستگان این سازمان را بر مبنای ماده ۹۶ قانون تأمین اجتماعی و مصوبه هیات مدیره سازمان صادر کند، تا شاهد اجرایی شدن اقدام نیمه تمام دولت سیزدهم برای بازنشستگان سایر سطوح در آستانه اولین سال تولد این دولت انقلابی باشیم. 

ان شاءالله

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز