خبرگزاری کار ایران

چرا ۱۵ درصد افزایش حقوق بازنشستگان دانشگاه‌های علوم پزشکی پرداخت نشد؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۴۲۰۳

یک فعال صنفی بازنشستگان دانشگاه‌های علوم پزشکی از عدم پرداخت معوقات انتقاد کرد.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، معوقات بازنشستگان دانشگاه‌های علوم پزشکی پرداخت نشده است. این معوقات فقط محدود به پاداش پایان خدمت نیست؛ ۱۵ درصد ترمیمی سال گذشته هنوز به این بازنشستگان پرداخت نشده است.

عبدالرضا جهانمردی (فعال صنفی بازنشستگان علوم پزشکی) در این رابطه می‌گوید: بیش از یکسال است که ۲۰۰ هزار بانشسته علوم پزشکی در انتظار صدور احکام ترمیمی هستند؛ ۱۵ درصد ترمیم حقوق که در پانزدهم تیرماه ۱۴۰۰ مصوب شده، هنوز به بازنشستگان پرداخت نشده؛ سیزده ماه از تصویب گذشته اما هنوز این مصوبه اجرایی نشده و مشخص نیست چه زمانی قرار است اجرایی شود.

به گفته‌ی وی، مدیران صندوق ادعا می‌کنند نقدینگی نداریم و نمی‌توانیم خلق پول بکنیم؛ گویا مدیران سازمان برنامه و بودجه اعتبار لازم برای پرداخت معوقات بازنشستگان اختصاص نمی‌دهند.

جهانمردی اضافه می‌کند: ده‌ها رای قطعی دیوان عدالت داریم که این ۱۵ درصد ترمیمی لازم‌الاجراست و باید صندوق به فوریت معوقات بازنشستگان را پرداخت کند؛ اما تامین اعتبار انجام نمی‌شود حتی توضیحات روشنی در ارتباط با زمان پرداخت نمی‌دهند. همین ترمیم برای برخی دانشگاه‌های کشور اجرا شده اما بازنشستگان دانشگاه‌های علوم پزشکی محروم مانده‌اند.

این فعال صنفی به سایر مطالبات بازنشستگان علوم پزشکی اشاره می‌کند: دو سال است افزایش گروه بازنشستگان قبل از ۹۶ پرداخت نشده؛ برای اجرای متناسب‌سازی نیز اعتبار لازم اختصاص نداده‌اند؛ ضمن اینکه حق مناطق جنگی بازنشستگان نیز نادیده گرفته شده است.

جهانمردی در پایان می‌گوید: انتظار داریم قبل از پایان سال احکام ترمیمی ۲۰۰ هزار بازنشسته‌ی علوم پزشکی صادر شود و مقدمات پرداخت معوقات سیزده ماه قبل نیز فراهم آید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز