خبرگزاری کار ایران

درگفت وگو با ایلنا مطرح شد؛

افزایش ۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان تاثیری در قدرت خرید آنها ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۳۶۹۸

دبیر اجرایی خانه کارگر استان گلستان گفت: افزایش ۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان در حالی تصویب شد که نرخ تورم در ۵ ماه سال جاری ۱۴ درصد بیشتر شده است بنابراین معتقدیم این افزایش مستمری تاثیری در قدرت خرید بازنشستگان نخواهد داشت.

غلام رضا طالبا در گفت وگو با ایلنای گلستان اظهار کرد: بالاخره بعد از پنج ماه کش و قوس فراوان افزایش ۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان  تایید و ابلاغ شد اما با تورمی که در جامعه  وجود دارد این افزایش حقوق تاثیری در قدرت خرید بازنشستگان نخواهد داشت.

وی ادامه داد: اگر افزایش ۳۸ درصدی و ۵۱۵ هزار تومانی از همان فروردین اعمال می‌شود تا حدودی می‌توانست قدرت خرید بازنشستگان را افزایش دهد. نرخ تورم در مرداد ۵۲ درصد اعلام شد درحالی که نرخ تورم در ماه فروردین ۴۱ درصده بوده است.

طالبا با اشاره به افزایش تورم در سال جدید و افزایش هزینه‌ها که سبب آسیب به کارگران و بازنشستگان شده است، بیان کرد: سازمان بازنشستگی باید هرچه سریع تر احکام جدید را بر اساس افزایش ۳۸ درصدی و۵۱۵ هزار تومانی اصلاح کند که جامعه بازنشستگی بیشتر از این متضرر نشود. 

دبیر اجرایی خانه کارگر گلستان  در ادامه سخنانش افزود: جامعه کارگری و بازنشستگان برای فروش سهام بانک رفاه  مخالف هستند چون سهام این بانک متعلق به جامعه کارگری  وکارفرمایی است و اگر سهام بانک رفاه واگذار شود دیگر ما تصمیم‌گیر آن نخواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد:  اگر سهام بانک رفاه واگذار شود مشخص نخواهد بود چه اشخاصی  آن را می‌خرند‌. اگر سهام این بانک به فروش برسد جامعه کارگری و بازنشستگان با این موضوع  برخورد خواهند کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز