خبرگزاری کار ایران

رئیس نظام مهندسی راه و شهرسازی استان:

ارتقای کیفیت ساخت و ساز در قزوین منوط به استفاده از خدمات مهندسی است

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۲۴۷۷

رئیس اداره نظام مهندسی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: اگر دنبال ارتقای کیفیت ساخت و ساز و جلوگیری از فاجعه و عدم ضرر تعاونی‌ها هستیم باید برای پروژه‌ها خدمات مهندسی واقعی بگیریم و ضوابط انبوه سازی رعایت را رعایت کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، حامد عبدالرزاقی در نشست بررسی مشکلات تعاونی‌های مسکن استان که روز پنجشنبه با حضور رئیس مجمع نمایندگان استان، نمایندگان قزوین در مجلس و مسئولین حوزه مسکن در سالن جلسات اتاق تعاون برگزار شد، گفت: درباره موضوعات مطرح شده و مشکلات تعاونی‌های مسکن براساس قانون تکلیف روشن شده و شورایی تشکیل شده که فعال است و در نهایت موضوعات در هیئت چهار نفره قابل طرح است.

رئیس اداره نظام مهندسی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین ادامه داد: در خصوص دغدغه‌های فنی، ما به عنوان دولت  و نماینده مردم مشکلاتی می‌بینیم، متاسفانه عمده برج‌های قزوین پایان کار ندارند و بدون پایان کار و غیررسمی تحویل داده شده و به صورت وکالتی خرید و فروش می‌شود و تجربه تعاونی‌ها غیرموفق بوده است.

وی عنوان کرد: تولیدکننده محصول نفر اصلی است که مطالبات و توضیح درباره نقص‌ها از آن صورت می‌گیرد، در حوزه صاختمان هم قانونگذار برای ساختمان‌هایی که بیش از 10 واحد هستند شرایطی درنظر گرفته، در تعاونی‌های استان اشخاصی که برج می‌سازند انبوه ساز نبوده و صلاحیت ندارند،ساختمان سازی به تخصص نیاز است و این اصل در چند تعاونی محدود رعایت شده است.

این مسئول ادامه داد: کارفرمای متخصص نداریم و مشاورهایی که گرفته می‌شوند در پروژه مسئولیت فنی ندارند.

در این جلسه موضوع نظارت بر ساختمان‌های بلند مرتبه تعاونی‌های مسکن، بررسی چگونگی کسر سهمیه ناظران ساختمان در ساختمان‌های متراژ بالا و نحوه و زمان تمدید پروانه ساختمان‌های بلند مرتبه بررسی شد.

همچنین نماینده‌های چند تعاونی مسکن و نمایندگان استان و اتاق تعاون دغدغه‌های خود را درباره حوزه مسکن مطرح کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز