خبرگزاری کار ایران

افزایش سه هزار درصدی تعرفه نظام مهندسی قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۲۴۷۳

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های مسکن فرهنگیان قزوین گفت: تمدید نظارت‌ها یکی از مهم‌ترین مشکلات ما است، به طوری که در سال 97 مبلغ 15 میلیون پرداخت کردیم در حالی که امروز این میزان به 5 میلیارد تومان رسیده و بیش از سه هزار درصد افزایش تعرفه مهندسی را داشته‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، داود آقاجانی در نشست بررسی مشکلات تعاونی‌های مسکن استان که روز پنجشنبه با حضور رئیس مجمع نمایندگان استان، نمایندگان قزوین در مجلس و مسئولین حوزه مسکن در سالن جلسات اتاق تعاون برگزار شد، گفت: در ساختمان‌های بلندمرتبه انتظار داریم در بحث تعرفه‌ها و تخصیص سهمیه‌ها همکاری شود.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های مسکن فرهنگیان قزوین ادامه داد: زمان نظارت در نظر گرفته شده کم است، در پروژه تعاونی مسکن فرهنگیان حدود 9 هزار واحد در حال ساخت و ساز است و بالغ بر 150 هزار بنا دارد که شاید صرف خاکبرداری زمان زیادی ببرد.

وی عنوان کرد: در شورای مرکزی تهران پیشنهاد تعرفه‌ها انجام می‌شود و میزان نهایی در استان باتوجه به توانمندی‌ها و ظرفیت‌ها تصویب می‌شود، با حل تمدید نظارت بر ساختمان‌های بلند مرتبه، سهمیه مهندسین ناظر و تعرفه‌ها می‌توان عملکرد بهتری در حوزه تعاونی‌های مسکن داشت.

این عضو اتاق تعاون استان ادامه داد: در حال حاضر 30 درصد هزینه‌های مسکن در اموری غیر از ساخت و ساز صرف می‌شود که نظام مهندسی بخشی از آن است.

وی تاکید کرد: ما تسلیم امور فنی و نظام مهندسی هستیم و پول خوبی هم برای این خدمات می‌دهیم، اما درباره مدیریت پروژه‌ها قرار نیست یک مدیر همه تخصص‌ها را داشته باشد و می‌توان برای عملکرد بهتر از افراد متخصص کمک یگرید.

آقاجانی ادامه داد: برای تعاونی مسکن سال 88 نقشه طراحی شده و در سال 90 از نظام مهندسی ترخیص شده با وجود این سال 98 اعلام می‌شود که مقررات ایمنی رعایت نشده است.

وی درباره مشکل پایان کار گرفت:  تاکنون 3 هزار و 500 واحد توسط تعاونی‌ها ساخته شده که یک مورد بدون سند نیست و همه پایان کار دارند، درباره اینکه این تعاونی‌های مسکن تخصصی عمل نمی‌کنند می‌توان کارشناسانی را برای بررسی وضعیت مسکن تعاونی‌ها و سایر برج‌هایی که با آن مقایسه می‌شود در نظر گرفته شود.

آقاجانی گفت: در تعرفه‌گذاری باید ریشه تعارض منافع رفع شود؛ چرا که افرادی تصمیم می‌گیرند که منافع دارند، باید تعرفه‌گذاری با حضور نماینده‌های مربوطه باشد.

در این جلسه موضوع نظارت بر ساختمان‌های بلند مرتبه تعاونی‌های مسکن، بررسی چگونگی کسر سهمیه ناظران ساختمان در ساختمان‌های متراژ بالا و نحوه و زمان تمدید پروانه ساختمان‌های بلند مرتبه بررسی شد.

همچنین نماینده‌های چند تعاونی مسکن و نمایندگان استان و اتاق تعاون دغدغه‌های خود را درباره حوزه مسکن مطرح کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز