خبرگزاری کار ایران

کشف بیش از ۵٠٠ کیلوگرم بذر گیاه دارویی آنغوزه در نیشابور

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۰۶۰۲

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نیشابور گفت: نیروهای یگان حفاظت با هماهنگی و همکاری مراجع قضایی و نیروی انتظامی موفق به کشف و توقیف ۵۷۰ کیلوگرم بذر آنغوزه به ارزش ریالی حدود ۳ میلیارد ریال شدند که در این رابطه یک نفر متهم دستگیر و تحویل مقامات قضایی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین سهرابی افزود: رویشگاه های اصلی گیاه آنغوزه در مراتع جنوبی بخش میانجلگه شهرستان نیشابور می باشد و به ویژه آنغوزه شیرین به دلیل ارزآوری بالا، اشتغال‌زایی و زود بازده بودن این محصول مورد توجه ساکنین و بهره برداران منطقه قرار گرفته و منبع درآمد مناسبی برای آنان فراهم کرده است به طوری که سالانه حدود ۴۰ هزار نفر روز اشتغالزایی و ارزش ناخالص ریالی حدود ۴۰۰ میلیارد ریال ایجاد می کند.

وی اظهار داشت: خام فروشی و قاچاق این محصول با ارزش یکی از مشکلات اساسی در زمینه بهره‌برداری این گیاه پرخاصیت و گران‌قیمت است، چرا که در کشورهایی نظیر افغانستان و هندوستان که آنغوزه ایران به آن ها صادر می‌شود با اندکی فرآوری، ارزش افزوده‌ای چند ده برابری عاید آن ها می شود. 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نیشابور تصریح کرد: در بیش از ۱۰۰ مرتع از ۱۵۰ سامانه مرتعی شهرستان قابلیت اجرای طرح های بهره‌برداری وجود دارد که پتانسیل بالایی برای توسعه اقتصادی و بهبود معیشت جوامع محلی و روستایی و در نهایت حفظ و احیا سرمایه طبیعی شهرستان یعنی مراتع می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز