خبرگزاری کار ایران

نماینده همدان در شورای عالی استان ها:

به دلیل آب ناسالم، بیماری های گوارشی در میان کودکان همدانی شایع شده است

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۹۹۰۴

نماینده همدان در شورای عالی استان‌ها گفت: تابستان امسال در ساعاتی هم که آب شرب وصل بود، این آب چندان سالم نبود و به همین دلیل بیماری های گوارشی در میان کودکان همدانی شایع شده است و از سوی دیگر، شهر همدان بیمارستان ویژه کودکان ندارد که باعث نگرانی والدین در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید شده است.

به گزارش ایلنا، رضا سهرابی با اشاره به بازگشایی مدارس و ادامه قطعی آب در همدان، گفت: مدارس در آستانه بازگشایی است، درحالی‌که هنوز آب شهر همدان وضعیت نامعلومی دارد و هنوز مخازن آب مدارس ساماندهی نشده‌اند.

وی افزود: تابستان امسال در ساعاتی هم که آب شرب وصل بود، این آب چندان سالم نبود و به همین دلیل بیماری های گوارشی در میان کودکان همدانی شایع شده است و از سوی دیگر، شهر همدان بیمارستان ویژه کودکان ندارد که باعث نگرانی والدین در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید شده است.

نماینده استان همدان در شورای عالی استان ها با تاکید بر اینکه مسئولین همدان باید فکری اساسی برای این وضعیت کنند، اضافه کرد: والدین دانش آموزان به ویژه در مقاطع پیش دبستانی و دبستان نگران این هستند که مدرسه محل تحصیل فرزندشان، منبع آب مناسبی دارد یا خیر؟  آیا باید برای فرزندان شان بطری آب‌های تهیه کنند یا خیر، هنوز بلاتکلیف اند.

سهرابی اظهار داشت: مخازن استاندارد آب باید در اختیار مدارس همدان قرار گیرد و تا جای ممکن از چاه آب در هیچ مدرسه‌ای و آموزشگاهی استفاده نشود و البته تأمین آب با مخزن به عهده شرکت آب منطقه‌ای است.

وی تصریح کرد: مخازن آب سالم به میزان لازم در همه مدارس باید تهیه و ذخیره شود که در مواقع قطعی آب از آنها استفاده شود. از سوی دیگر باید به صورت مستمر و دقیق از سوی بهداشت بر این مخازن نظارت صورت پذیرد.

عضو شورای عالی استان ها ادامه داد: تا زمانی که مشکل آب حل شود، این مخزن‌ها جای شبکه را می‌گیرند اما آب این مخازن را به شکل مستمر نمی توان نگه داشت و هر چند روز یک بار اگر استفاده نشود باید تعویض و آب تازه جایگزین شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز