خبرگزاری کار ایران

ایلنا از سیستان و بلوچستان خبر می دهد؛

گلایه برخی کارگران شهرداری زاهدان از عدم دریافت حقوق و مزایا در چند ماه اخیر / شهرداری بیمه ما را پرداخت نمی کند/شهردار: پرداختی‌ها به روز می شوند

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۷۵۱۶

به گفته کارگران شهرداری زاهدان مدت هاست این سازمان حقوق های معوقه شان را پرداخت نمی کند و در این شرایط بد اقتصادی مجبورند با سختی بسیار روزگار شان را بگذرانند.

یکی از کارگران شهرداری زاهدان در گفت و گو با خبرنگار ایلنا می گوید : من پاکبان شهرداری منطقه 4 زاهدان هستم و چندماه است که حقوق و بیمه هایمان عقب افتاده و زندگی مان را دچار مشکل کرده است.

قربانعلی می گوید: فروردین ، اردیبهشت و خرداد امسال هیچ حقوقی دریافت نکردیم . تیرماه  و مرداد ماه هم تنها بخشی از حقوق یک ماه برایمان واریز شده است .

وی‌ می گوید: من سرپرست خانواده هستم و همسرم بیمار‌ دیابتی است و پایش قطع شده است. هرماه باید هزینه های بالایی برای درمان او پرداخت کنم و علاوه بر آن کرایه خانه، هزینه های سنگین زندگی و هزاران هزار خرج دیگر هم هست و با جیب خالی نمی توان زندگی کرد.

وی می گوید: پرداختی های شهرداری به همکاران مان متفاوت است انگار به هرکس هرطور دلشان می خواهد حقوق می دهند و هرچقدر که دلشان می خواهد پول واریز می کنند با مدیران شهرداری  هم که صحبت می کنیم و از اختلاف پرداختی ها می‌گوییم، می گویند: «حقوق ما همین است می‌خواهید کار کنید نمی‌خواهید نکنید. »

قربان‌علی می گوید: بیمه‌هایمان، هم از سال گذشته و هم امسال عقب مانده است. من سه سال است که در شهرداری منطقه 4 کار می‌کنم و 5 سال هم در شرکت کار کرده ام اما وضعیت قراردادهای‌مان همچنان بلاتکلیف است.

امنیت شغلی نداریم

وی می گوید: ما زیر نظر شهرداری هستیم و قراردادهایمان موقت است، با اینکه در سال جدید برای شهرداری کار کرده ایم و مبلغ کمی حقوق هم برایمان واریز شده بازهم شهرداری با ما قرارداد نبسته و با گذشت 6 ماه از ابتدای سال همچنان بلاتکلیف و بدون قرارداد هستیم و هر لحظه ممکن است از کار بی کار شویم.

این کارگر شهرداری می گوید: ما حدود 100 کارگر هستیم که وضعیت‌مان مشابه هم است و هر کدام به نوعی از بلاتکلیفی و نگرفتن حقوق  در ماه‌های اخیر از سوی شهرداری شرمنده زن و بچه‌هایمان شده ایم.

معوقات کارگران به دلیل طرح طبقه بندی است

شهردار زاهدان در این باره به خبرنگار ما می گوید: در رابطه با بحث پرداختی کارگران ، با توجه به افزایش حقوق کارگران و تاکید وزارت کار مبنی بر طرح طبقه بندی ، ما در حال حاضر پرداختی ها را به صورت علی الحساب انجام می دهیم. 

محمد امیر براهویی می گوید: طی 10 روز گذشته پرداختی اندکی به کارگران شهرداری انجام شده که بصورت علی الحساب بوده تا طبقه بندی و محاسبات انجام شود و پرداخت قطعی صورت بگیرد و پس از آن بتوانیم مابه التفاوت مبلغ اصلی حقوق کارگران را پرداخت کنیم.

 

براهویی می گوید: در خصوص پرداخت ها ما ماهیانه پرداخت ها را انجام خواهیم داد . 

قراردادهای کارگران بسته می شود

وی می گوید: قراردادهای کارگران بسته شده و قراردادهایی که باقی مانده به دلیل طرح طبقه بندی بوده و موردی برای انعقاد قرارداد ها نیست و از این به بعد پرداختی ها بر اساس واقعیت خواهد بود. در حال حاضر به دلیل اینکه کارگران وضعیت مالی خوبی ندارند به صورت علی الحساب به آن ها پرداختی انجام شده و به زودی طرح طبقه بندی قطعی و حساب هایشان بصورت قانونی به روز می شود.

شهردار زاهدان می گوید: کارگران معوقاتی دارند که از قبل بوده و برنامه ریزی می کنیم که این معوقات را تامین مالی و امسال پرداخت کنیم.

وی در خصوص تاخیر در پرداخت بیمه های کارگران می گوید: بیمه های کارگران پرداخت شده و شهرداری جریمه بیمه کارگرانی که در پرداخت حق بیمه شان تاخیر به وجود آمده را پرداخت می کند و این موضوع را هم به صورت کتبی به شرکت های مربوطه اعلام کرده ایم.

خبرنگار: مجتبی اسماعیلی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز