خبرگزاری کار ایران

مدیر حقوقی شهرداری تبریز:

کمیسیون حل اختلاف در شهرداری تبریز تشکیل می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۷۴۵

بنا به بند ۹ ماده ۵۵ قانون معاملات شهرداری‌ها این کمیسیون به عنوان شورای صلح، در صدد رفع مشکلات شهروندان و نیز تسریع در روند رسیدگی پرونده هاست.

ایلنا: مدیر حقوقی شهرداری تبریز از تشکیل کمیسیون حل اختلاف با موافقت مراجع قضایی در شهرداری تبریز خبر داد.
به گزارش ایلنا مسگری حق تشکیل این کمیسیون را به عنوان یکی از نتایج نشست مشترک هم اندیشی مسوولان و قضات دیوان عدالت اداری، دادگستری استان آذربایجان شرقی و شهرداری تبریز عنوان کرد و افزود: به منظور حاکمیت قانون، اجتناب از طرح دعاوی غیر ضروری و جلوگیری از اطاله جریان دادرسی در مواردی که پرونده‌هایی له یا علیه شهرداری مطرح می‌شود کمیسیون حل اختلافات در حال شکل گیری است.
وی با اشاره به اینکه بنا به بند ۹ ماده ۵۵ قانون معاملات شهرداری‌ها این کمیسیون به عنوان شورای صلح، در صدد رفع مشکلات شهروندان و نیز تسریع در روند رسیدگی پرونده‌ها به شمار می‌رود گفت: برای جلوگیری از افزایش حجم پرونده‌های ارجاع شده به کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری و تحقق بخشیدن به حقوق شهروندی تشکیل این کمیسیون لازم و ضروری به نظر می‌رسید.
مسگری حق خاطر نشان کرد: این کمیسیون متشکل از شهردار تبریز یا معاون اداری مالی شهرداری، مدیرحقوقی و اجرائیات شهرداری تبریز، مدیر حراست شهرداری تبریز، یک نفر از اعضای شورای اسلامی شهر تبریز، یک نفر حقوقدان با تجربه و نظارت سازمان بازرسی کل خواهد بود.
وی درباره روش کار این کمیسیون گفت: پس از ارجاع پرونده‌ها به دبیرخانه کمیسیون، بدوا موضوع از طریق کار‌شناسان حقوقی بررسی و بعد از ملاحظه اسناد و مدارک و تکمیل آن‌ها نظریه کار‌شناسی به صورت کتبی اعلام می‌شود تا نهایتا مصالحه و سازش صورت بگیرد و اگر این کار تا یک ماه به انجام نرسد مراحل طبیعی قضایی خود را در مراجع قضایی طی خواهد کرد.
وی ابراز امیدواری کرد تا از طریق این کمیسیون و قبل از تشکیل پرونده حقوقی در دادگاه روند رسیدگی به شکایات و پرونده‌ای شهروندان تسریع یابد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز