خبرگزاری کار ایران

به علت نبود همکاری دستگاه های اجرایی؛

نظارت بر کالاهای اساسی در استان قزوین کمرنگ شده است

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۷۰۴۲

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: تداوم نظارت و بازرسی بر بازار کالاهای اساسی در قزوین نیازمند حمایت‌های منابع انسانی و مادی خواهد بود که متاسفانه این روند در چند ماه گذشته کمرنگ شده است و اعتباری برای تسهیل و تدوام ابن مهم در نظر گرفته نشده است.

به گزارش ایلنا، رضا افلاطونی در کارگروه مشترک تنظیم بازار و قرارگاه امنیت غذایی استان که صبح امروز در سالن جلسات استانداری برگزار شد، گفت: متاسفانه در حوزه نظارت فقط نیروهای بسیج پای کار باقی مانده‌اند و سایر نیروهای دستگاه‌های مرتبط بازگردانده شده و خودروهای کمکی برای گشت زنی از چرخه کمک رسانی خارج شده‌است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اضافه کرد: شرایط بازرسی و نظارت بر بازار کالاهای اساسی در استان قزوین روی نیروهای جهادی و بسیج فشار کاری ایجاد کرده و این درحالی است که اعتباری برای تسهیل و تدوام ابن مهم در نظر گرفته نشده است.

وی با بیان اینکه نظارت بر نانوایی‌ها هوشمند و میدانی صورت می‌گیرد، گفت: نظارت هوشمند بسیار موثر بوده و تمامی اطلاعات از سامانه نانینو‌ استخراج می‌شود و تمام تراکنش‌ها تحت رصد قرار می‌گیرد.

این مسئول بیان کرد: برای کاهش تخلفات در حوزه نانوایی‌ها باید برای دستگاه کارتخوان هوشمند سقف خرید تعیین شود، لینک سامانه نانینو‌ با شرکت غله برقرار شده و امکان تراکنش بیش از یک بار با عابر کارت وجود نداشته باشد.

وی در خصوص پیشگیری از تخلفات عرضه خارج شبکه آرد اظهار کرد: شرکت‌های تولید آرد باید با نصب بارکد امکان رصد آرد را فراهم کرده و مشخص کنند که مقصد آن کجاست، این امکان با چاپ و یا الحاق یک بارکد روی کیسه آرد امکان پذیر است.

افلاطونی بیان کرد: در حوزه گوشت قرمز، تخم مرغ و برنج ثبات خوبی در بازار وجود داشته و مشکلی در این رابطه وجود ندارد.

وی افزود: خوشبختانه تمامی شکایات سامانه ۱۲۴ در حوزه کالاهای اساسی  بررسی و صفر شده و شکایت هیچ شخصی بدون پاسخ نمانده است.

افلاطونی در ادامه این نشست به آمار خرید گندم اشاره کرد و گفت: امسال ۱۸۶ هزارتن گندم از کشاورزان خریداری شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل  ۶۰ درصد افزایش داشته و عملکرد بسیار خوبی را در کشور ثبت کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز