خبرگزاری کار ایران

در سال جاری؛

تولید زیتون در قزوین دو برابر افزایش یافت

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۷۰۰۵

مجری پروژه زیتون سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از افزایش بیش از دو برابری تولید زیتون در باغ‌های این استان نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایلنا، مجید حدادیان با اعلام آغاز عملیات برداشت زیتون از باغ‌های قزوین گفت: پیش بینی می‌شود بیش از ۴۰ هزار تن دانه زیتون از ۹ هزار و ۹۷۰ هکتار از باغ‌های این استان برداشت شود.

مجری پروژه زیتون سازمان جهاد کشاورزی استان  قزوین ادامه داد: از این میزان سطح زیرکشت ۷ هزار و ۵۰۰ هکتار بارور و ۲ هزارو ۴۷۰ هکتار غیربارور است.

وی عنوان کرد: سال گذشته ۹ هزار ۸۵۰ هکتار از باغ‌های این استان به زیرکشت زیتون رفته بود که ۱۸ هزار ۵۰۰ تن دانه زیتون کنسروی و روغنی تولید شد.

این مسئول با بیان اینکه عمده باغ‌های زیتون در استان در بخش طارم‌سفلی و قسمتی از الموت غربی متمرکز است پیش بینی کرد: از مجموع محصول تولیدی بین ۳۵ تا۴۰ درصد بصورت کنسروی (سبز) و مابقی ۶۰ تا ۶۵ درصد بصورت دانه روغنی برداشت شود.

مجری پروژه زیتون سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: تاکنون یک‌هزار و 100 هکتار مبارزه با مگس زیتون در باغات استان انجام شده و وضعیت فعالیت آفت در حد کنترل است که در صورت نگهداری محصول جهت برداشت روغنی با توجه به خنک شدن هوا توصیه می‌شود جهت جلوگیری از خسارت نسبت به ادامه مبارزه تا برداشت محصول اقدام شود.

وی یادآور شد: به دلیل بالا بودن میزان محصول در سال جاری، باغداران حداقل نیمی از محصول هر درخت خصوصاٌ در باغ‌های سنتی زیتون را به صورت سبز برداشت تا در سال آینده از شدت سال‌آوری در درختان جلوگیری شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز