خبرگزاری کار ایران

رئیس جهاد کشاورزی استان:

کاهش سطح آب‌های زیرزمینی مشکل اصلی دشت قزوین است

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۶۶۴۳

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: براساس مطالعات صورت گرفته که در دوره‌های گذشته هم انجام شده کاهش سطح آب زیرزمینی و بیابان زایی مشکل اصلی دشت قزوین است و از این در برنامه جامع دشت قزوین این موضوع محوریت خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، رضا افلاطونی گفت: در سال ۵۴ و با تصویب قانون قطب‌های کشاورزی دشت قزوین به عنوان یکی از چهار دشت کشور انتخاب شده و بر همان اساس سازمان عمران تشکیل شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ادامه داد: توجه به دشت قزوین در سال جاری در سطح ملی مطرح شده و گروهی کارشناسی به سرپرستی مشاور وزیر جهاد کشاورزی برای آشنایی و بررسی مسایل در استان حضور یافتند.

وی عنوان کرد: باتوجه به اینکه بیشتر مصرف آب استان در بخش کشاورری است اقداماتی مانند کشت محصولات کم آب‌بر در مطالعات محوریت دارد، البته مطالعات انجام شده عملیاتی نشده است، حفظ سفره‌های آب‌های زیرزمینی و تغذیه مصنوعی از مواردی است که مورد تاکید قرار دارد.

این مسئول ادامه داد: با آبخیزداری و منابع طبیعی می‌توان به تقویت سفره‌های آب‌های زیرزمینی کمک کرد و تقویت ۹ آبخوان که در مطالعات بررسی شده در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز