خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا عنوان شد؛

شناسایی حدود یک‌ هزار دانش‌آموز ابتدایی بازمانده از تحصیل در قزوین/ طلاق عاملی جدید برای بازماندگان از تحصیل

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۵۱۱۳

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: 990 دانش‌آموز مقطع ابتدایی بازمانده از تحصیل در استان شناسایی شده است که این میزان نسبت به میانگین کشور پایین‌تر است.

سید ید الله حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین با اشاره به دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل گفت: 455 دختر و 535 پسر بازمانده از تحصیل در استان شناسایی شده و در مجموع 0.44 درصد دانش‌آموزان ابتدایی استان را شامل می‌شود و پایین‌ترین نرخ در کشور است.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین ادامه داد: شناسایی و جذب این دانش‌آموزان از دی ماه آغاز شده و مدارس تمام شهرستان‌ها موظف شده‌اند براساس آدرس ثبت شده شناسایی را انجام دهند و تا کنون 429 نفر از این تعداد شامل 184 دختر و 236 پسر شناسایی و 186 نفر از آن‌ها به تحصیل جذب شده‌اند.

وی عنوان کرد: 561 دانش‌آموز بازمانده از تحصیل استان هم هنوز شناسایی نشده‌اند که آدرس آن‌ها با آدرس ثبت شده مطابق با کد ملی همخوانی نداشت.

این مسئول اظهار کرد: وضعیت افراد شناسایی شده بازمانده از تحصیل شامل 76 نفر معلول حسی و حرکتی، 37 نفر مهاجرت به سایر استان‌ها، 7 نفر بیماری صعب العلاج، 10 نفر مهاجرت به خارج از کشور، یک نفر کوچ عشایر، 12 نفر فقر شدید مالی، 8 نفر بی سرپرست، 7 فوتی و 28 نفر به خاطر مشکلات کرونا بودند.

قزوین و البرز بیشترین بازماندگان تحصیل استان را دارند

وی ادامه داد: بیشترین تعداد افراد شناسایی شده در شهرستان قزوین و البرز، اقبالیه، محمودآباد، نواحی منفصل شهری و اقامتگاه‌های غیررسمی است.

حسینی بیان کرد: با کمیته امداد، بهزیستی، علوم پزشکی و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای حل مشکلات افراد بازمانده ز تحصیل صحبت‌هایی صورت گرفته تا این افراد تحت پوشش قرار گیرند و برای والدین افرادی هم که به علت فقر مالی بازمانده از تحصیل شده‌اند شغل ایجاد شود، همچنین از اعتبارات دولتی که از وزارتخانه جذب شده برای تهیه لوازم تحریر  و کیف و کفش این دانش‌آموزان اقداماتی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: جدایی پدر و مادر و بلاتکلیفی کودکان عامل جدیدی است که چند سالی است در بازماندگان از تحصیل تاثیر داشته و این میزان روز به روز در حال افزایش است، در این موارد وضعیت حضانت کودک و یا سپرده شدن به پدربزرگ و مادر بزرگ‌ها باعث می‌شود وضعیت تحصیل کودک پیگیری نشود.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین درباره وضعیت ترک تحصیل گفت: ترک تحصیل در دوران ابتدایی زیاد نیست و بیشتر ترک تحصیلی‌ها در دوره متوسطه اتفاق می‌افتد و عوامل متعددی در آن دخیل است که مشغول به کار شدن، ازدواج دختران در برخی مناطق به دلیل فرهنگ محلی و نبودن مدارس متوسطه از جمله این عوامل است.

 

انتهای پیام/
طاهره سادات موسوی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز