خبرگزاری کار ایران

یک مسئول خبرداد؛

کاهش 43 درصدی موارد ابتلا به کرونا در مرکزی

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۴۷۴۰

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: شمار موارد ابتلا به بیماری کرونا در استان در هفته نخست شهریور ماه نسبت به هفته پایانی مرداد ماه 43 درصد کاهش یافت. در این بازه زمانی میزان بیماران بستری 42 درصد و شمار فوتی‌ها نیز 54 درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی علیمحمدی در حال حاضر 64 بیمار کرونایی در مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان مرکزی بستری هستند و خدمات درمانی لازم را دریافت می‌کنند، افزود: هیچ کدام از شهرستان‌های استان مرکزی در وضعیت آبی کرونا قرار ندارند.

وی ادامه داد: در حال حاضر 3 شهرستان آشتیان، تفرش و محلات در وضعیت قرمز کرونا، 8 شهرستان اراک، خمین، دلیجان، زرندیه، ساوه، شازند، فراهان و خنداب در وضعیت نارنجی کرونا و شهرستان کمیجان نیز در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی در خصوص وضعیت انجام واکسیناسیون کرونا در استان مرکزی اظهار داشت: جامعه هدف بالای 12 سال بیش از 95.7 درصد نوبت نخست، 89.8 درصد نوبت دوم، 51 درصد نوبت سوم  و کمتر از 10 درصد نوبت چهارم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

علیمحمدی تصریح کرد: با توجه به اینکه بیماری کووید 19 هنوز تمام شده انتظار می‌رود شهروندان نسبت به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی پایبند باشند، چرا که این وضعیت شکننده است و با کم توجهی مردم نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی، شاهد شیوع و افزایش مجدد ویروس کرونا در استان مرکزی خواهیم بود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز