خبرگزاری کار ایران

برای جلوگیری از فرار مالیاتی؛

حساب‌های بانکی پزشکان قزوین زیر ذره بین امورمالیاتی قرار می‌گیرد

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۴۱۰۶

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین گفت: سازمان امور مالیاتی در صورت لزوم، تمامی حساب‌های متعلق به پزشکان و دندانپزشکان را بررسی می‌کند و فقط اینگونه نیست که حساب‌های متصل به پوز بررسی شود و بر این اساس مبالغ کارت به کارت و واریز به حساب‌های دیگر نیز مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایلنا، عزیزاله عباس پور در جلسه با هیئت مدیره سازمان نظام پزشکی استان قزوین اظهار کرد: ساماندهی ابزار پرداخت‌های بانکی، راهکاری برای دستیابی به عدالت مالیاتی و شفافیت اقتصادی است.

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین ادامه داد: سازمان مالیاتی جهت تشخیص عادلانه مالیات نیازمند داده‌ها، اطلاعات متقن و واقعی است، چنانچه نظام مالیاتی به اطلاعات، ریزداده‌‌ها و جزئیات دقیق از میزان فروش فعالان اقتصادی دسترسی داشته باشد، شناسایی درآمد به شکل واقعی‌‌تری صورت می‌‌گیرد و به محاسبه دقیق‌تر مالیات می‌‌انجامد و در نهایت کمتر شاهد وقوع فرار مالیاتی خواهیم بود.

این مسئول با اشاره به ضرورت اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی گفت: با اجرای قانون «پایانه‌‌های فروشگاهی و سامانه مودیان» گام بسیار موثری در مسیر نیل به یک نظام مالیاتی هوشمند، کارآمد و شفاف برداشته خواهد شد.

وی همچنین  با اشاره به اینکه سازمان امور مالیاتی کشور با راه اندازی سامانه سوت زنی گزارش‌های مردمی درخصوص فرار مالیاتی را دریافت و رسیدگی می‌کند گفت: بیشترین گزارش دریافتی از شهروندان درخصوص عدم استفاده پزشکان از کارتخوان بوده است که از طریق واحد پولشویی و فرار مالیاتی مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه کتمان درآمد، جرم تلقی شده و مجازات کیفری در پی دارد، گفت: درخصوص کسانی که مرتکب فرارهای مالیاتی می‌شوند، علاوه بر وصول مالیات و جرایم، پرونده قضایی تشکیل می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: برای پزشکان و دندانپزشکانی که مردم برای آن‌ها گزارش فرار مالیاتی ثبت کرده‌اند، پیامک اخطار ارسال شده است و تمامی پزشکان و دندانپزشکان مطابق قانون مکلف به استفاده از دستگاه پرداخت بانکی هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز