خبرگزاری کار ایران

دادستان قزوین:

ساماندهی ضایعات فروشی‌های قزوین در کاهش سرقت نقش دارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۴۶۴۲

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: سرقت از جمله جرم‌های اولویت دار استان است و برای کاهش آن باید ضایعات فروشی‌ها ساماندهی شده و شناسنامنه دار شند تا فروش اموال مسروقه شناسایی شده و از این طریق شاهد کاهش وقوع جرم در این حوزه باشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، محمد قاسمی در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم که در سالن جلسات دادگستری برگزار شد، گفت: در دوره پیشین مجلس شاهد تصویب قانون کاهش مجازات جرم سرقت و قابل گذشت بودن تا 20 میلیون تومان بودیم و متاسفانه همین امر باعث شد قبح این جرم کاهش پیدا کند.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین ادامه داد: استفاده از ظرفیت‌های موجود برای کاهش سرقت‌های خرد ضرورت دارد و لازم است همانطور که برای ایجاد زیرساخت‌ها هزینه می‌شود برای کاهش جرم نیز هزینه شود؛ اما برخی مدیران به پیشگیری از جرم باور ندارند و از این رو برای جبران خسارات چندین میلیون هزینه می‌کنند اما به پیشگیری از وقوع جرم توجهی ندارند.

وی عنوان کرد: لازم است مدیران دستگاه‌های دولتی برای حفظ اموال دولتی و حقوق بیت المال برنامه ریزی داشته باشند؛ چرا که بهانه کمبود منابع و اعتبارات جواب مناسبی برای مطالبات مردم و حفظ حقوق بیت المال نیست.

این مقام قضایی استان قزوین بیان کرد: اعتیاد شاه کلید سرقت‌های خرد است از این رو اقدام برای درمان آن‌ها ضرورت دارد؛ همچنین باید علل وقوع سرقت ریشه یابی شده و راهکارهایی برای آن درنظر گرفته شود.

وی اظهار کرد: رتبه استان در زمینه پیشگری از وقوع جرم ارتقا پیدا کرده اما همچنان باید برای اینکه مردم احساس ناامنی نداشته باشند برای کاهش وقوع سرقت و سایر جرایم تلاش شود.

قاسمی گفت: سرقت‌هایی که از جنبه عمومی برخوردار هستند و همچنین جرایم خاص و خشن به طور جدی توسط دستگاه قضا پیگیری می‌شود و ارفاقی شامل حال مرتکبین آن‌ نمی‌شود؛ همچنین برای عملکرد بهتر داشتن بانک اطلاعاتی ضرورت دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز