خبرگزاری کار ایران

دادستان قزوین عنوان کرد:

درصد پایین پرونده‌های مطبوعاتی و سیاسی در قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۱۴۷۱

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: در استان قزوین شاید کمترین تخلفات و جرایم در حوزه مطبوعاتی و سیاسی اتفاق می‌افتد و درصد پرونده‌ها در این زمینه کم است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، محمد قاسمی در مراسم تحلیف داوطلبان عضویت در هیئت منصفه استان که صبح امروز در سالن جلسات دادگستری برگزار شد، گفت: هیئت منصفه براساس انصاف و عدالت قضاوت می‌کنند و این هیئت با نوعی داروی به قاضی محکمه کمک می‌کنند.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین ادامه داد: با گسترش فضای مجازی سطح جرایم گسترش پیدا کرده و نیازمند نظارت و دقت بیشتری است، افکار عمومی بهترین قاضی و ناظر بر رفتار و اعمال هستند و وقتی بخواهیم عملکرد فردی که در افکار عمومی مرتکب جرم شده را بررسی کنیم، بهترین قاضی افکار عمومی است.

وی عنوان کرد: شاید در بسیاری از جرایم فرد به نفع شخصی مرتکب جرم می‌شود اما در جرایم مطبوعاتی و سیاسی معمولا نفع شخصی وجود ندارد و عمدتا به دلیل دغدغه و نگرش و بینش‌های فرد مطالبی را در رسانه خود منتشر می‌کنند که ممکن است مورد شکایت قرار گیرد و قانون این امکان را فراهم کرده که خود مردم و نخبگان جامعه درباره آن اظهار نظر کنند.

این مقام قضایی استان قزوین ادامه داد: اعضای هیئت منصفه باید به قوانین و مقررات را رعایت کرده و طوری رفتار کند که عملکرد او جنبه مجرمانه پیدا نکند و رعایت اخلاق حرفه‌ای و اخلاق صنفی برای اعضای هیئت منصفه ضرورت دارد.  

وی بیان کرد: البته برخی پرونده‌های مطبوعاتی و سیاسی نیز شاکی خصوصی دارند که در این حالت جنبه خصوصی بر جنبه عمومی اولویت پیدا می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز