خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور مالیاتی استان همدان:

ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی از ابتدای شهریور ماه

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۲۹۶۹

مدیرکل امور مالیاتی استان همدان با اشاره به دستورالعمل صادره از سوی رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور درخصوص الکترونیکی شدن ابلاغ اوراق مالیاتی، اظهار کرد: با اجرایی شدن طرح ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی، برای مؤدیان مالیاتی حساب کاربری ایجاد شده و اوراق تشخیص و قطعی مالیات عملکرد مؤدیان به محض صدور در این حساب کاربری بارگذاری می‌شود.

به گزارش ایلنا از همدان، وجیه الله ذکوری با بیان اینکه هدف از اجرای این طرح، توسعه دولت الکترونیک و پیشبرد اهداف و برنامه‌های سازمان در حوزه مکانیزاسیون فرآیندها است، افزود: ابلاغ سریع اوراق مالیاتی، پیشگیری از تضییع حقوق مؤدیان، امکان دسترسی به سوابق اوراق مالیاتی، کاهش مراجعات غیرضروری و صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌های جاری از جمله مزایای این نوع ابلاغ است که برای بهره‌مندی از آن نیاز است مؤدیان، گزینه ابلاغ الکترونیکی را از طریق سامانه سازمان امور مالیاتی کشور فعال کنند.

مدیرکل امور مالیاتی استان همدان با اشاره به الکترونیکی شدن بسیاری از خدمات سازمان امور مالیاتی کشور از جمله ابلاغ الکترونیکی، ثبت الکترونیکی شکایت به شورای عالی مالیاتی، اعتراض به اوراق مالیاتی، ارسال الکترونیکی اظهارنامه‌ها و بسیاری دیگر از خدمات سازمان امور مالیاتی، تصریح کرد: مؤدیان مالیاتی می‌بایست با مراجعه به درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی: my.tax.gov.ir نسبت به فعال‌سازی ابلاغ الکترونیک خود اقدام کرده و به راحتی و بدون نیاز به مراجعه به ادارات امور مالیاتی از برگه‌های مالیاتی صادر شده برای پرونده خود اطلاع حاصل نموده و اقدامات لازم را انجام دهند.

ذکوری با تأکید بر اینکه تلاش امور مالیاتی در جهت کاهش نیاز به مراجعه حضوری مؤدیان به ادارات امور مالیاتی است، خاطرنشان کرد: تسریع در انجام امور، تکریم ارباب‌رجوع و رفاه حال شهروندان با دسترسی سریع به اطلاعات برگه ابلاغی از مزایای مهم ابلاغ الکترونیکی است.

وی اظهار کرد: بر اساس دستورالعمل رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور از اول شهریورماه سالجاری تمامی اوراق مالیاتی به صورت الکترونیکی صادر می‌شود و برای ارتقای رضایت‌مندی مؤدیان باید از همه تدابیر لازم و اقداماتی که می‌تواند منجر به اعتماد بیش از پیش مردم به نظام مالیاتی شود، بهره ببریم.

مدیرکل امور مالیاتی استان در پایان تأکید کرد: چنانچه مؤدی ظرف 10 روز با مراجعه به حساب کاربری خود نسبت به رؤیت اوراق بارگذاری شده اقدام نماید، ابلاغ واقعی به شخص مؤدی محسوب شده و تاریخ رؤیت به عنوان تاریخ ابلاغ به شخص مؤدی در نظر گرفته می‌شود.

ذکوری ادامه داد: ولی چنانچه مؤدی ظرف 10 روز به حساب کاربری خود مراجعه ننماید، روز یازدهم به عنوان تاریخ ابلاغ قانونی موضوع تبصره 1 ماده 203 ق.م.م در نظر گرفته می‌شود. در صورتی که روز یازدهم با تعطیلات رسمی یا عمومی مصادف شود، اولین روز پس از تعطیلات مزبور به عنوان روز ابلاغ قانونی محسوب می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز