خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور مالیاتی استان همدان:

شناسایی 48 هزار مودی جدید مالیاتی در همدان/مالیات 68 هزار مودی صفر شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۷۸۳۰

مدیرکل امور مالیاتی استان همدان گفت: با اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و ساماندهی کارت خوان‌های موجود در استان همدان، 48 هزار مودی جدید شناسایی شدند.

به گزارش ایلنا از همدان، وجیه الله ذکوری اظهار کرد: 75 هزار مؤدی توافق تبصره 100 را در مرحله اظهار نامه مالیاتی پذیرفته و هرگز حساب رسی نمی‌شوند که مالیات 45 هزار و 571 واحد صنفی معادل 60 درصد این اظهارنامه‌ها با عدد صفر محاسبه شده است.

وی افزود: فرایند اجرای تبصره ماده 100 قانون مالیات‌های مستقیم به سازمان مالیاتی کشور اجازه داده که برای قسمتی از مودیان مالیات مقطوع تعیین کند و بر این اساس معافیت تعیین می‌شود، ضمن اینکه 50 درصد ضرایب افراد دارای اظهارنامه ‌مالیاتی در این قانون تخفیف می‌خورد.

به گفته وی، سال گذشته 65 هزار اظهار نامه مالیاتی در استان همدان دریافت شد که این عدد در سال جاری با 60 درصد افزایش به حدود 103 هزار و 500 مورد رسیده است.

وی افزود: با اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و ساماندهی کارت خوان‌های موجود در استان همدان، 48 هزار مودی جدید شناسایی شدند که بیشتر آنها مودیان فاقد شناسنامه و پرونده در نظام مالیاتی هستند.

مدیرکل امور مالیاتی استان همدان با بیان اینکه از 48 هزار مودی جدید 35 هزار نفر اقدام به دریافت اظهار نامه مالیاتی کرده اند، اظهار کرد: از 103 هزار اظهار نامه مالیاتی دریافت شده 75 درصد دارای درآمد کمتر از چهار میلیارد و 800 میلیون تومان(در سال) ثبت شده که البته با این فرض 30 درصد رقم مبادله شده، غیرتجاری و 70 درصد تجاری است.

مدیرکل امور مالیاتی استان همدان تصریح کرد: همچنین بر اساس اطلاعات دریافتی از سامانه‌های بانکی و کارت خوان‌ها، درآمد 27 هزار مودی استان همدان نیز بیش از چهار میلیارد تومان در سال بوده است.

به گفته ذکوری، برهمین اساس در اظهارنامه 10 هزار و 900 مودی(واحدهای صنفی، تجاری و صنعتی و خدماتی) معادل 14 درصد تا یک میلیون تومان، 12 هزار و 221 مورد(16 درصد) از یک میلیون تا پنج میلیون تومان، چهار هزار و 800 مورد از پنج تا 10 میلیون، یک هزار و 500 مورد 10 تا 20 میلیون تومان و 600 نفر نیز بیش از 20 میلیون تومان مالیات را ابراز کرده اند.

وی افزود: 27 هزار مودی مالیاتی استان همدان که بیش از چهار میلیارد و 800 میلیون تومان گردش مالی سالانه داشتند نمی‌توانند در مرحله توافق(تبصره 100) قرار بگیرند که با این وجود از این تعداد 22 هزار نفر مدعی ضرر و زیان هستند و عدد صفر را در اظهارنامه مالیاتی لحاظ کردند که البته این موضوع حساب رسی می‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان همدان افزود: از این تعداد یک هزار و 400 نفر پرداخت مالیاتی تا پنج میلیون تومان، 2 هزار مودی پنج تا 10 میلیون، 400 مودی 10 تا 20 میلیون تومان و 398 مودی نیز بیش از 20 میلیون تومان را قانونی و حق خود می‌دانند.

ذکوری ادامه داد: در مجموع از 103 هزار اظهار نامه مالیاتی در استان همدان، مالیات 68 هزار مورد صفر، 12 هزار مورد تا یک میلیون تومان، 14 هزار مورد تا پنج میلیون تومان، پنج هزار مورد تا 10 میلیون تومان، یک هزار و 900 مودی تا 20 میلیون تومان و یک هزار و پنج مورد نیز بیش از 20 میلیون تومان تعیین شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز