خبرگزاری کار ایران

یک مسئول:

راه نجات همدان آبرسانی از تالوار است

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۶۷۸۳

معاون بهره‌برداری وتوسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان همدان با اشاره به اینکه در پروژه‌های کوتاه مدت آبرسانی به همدان حفر ۹ حلقه چاه در دست اقدام است، گفت: این چاه‌ها فقط حجمی از کسری آب همدان را جبران می‌کند اما آنچه همدان را نجات خواهد داد آبرسانی از تالوار است.

به گزارش ایلنا از همدان، حمیدرضا نیکداد اظهار کرد: سه حلقه چاه حفر و وارد مدار شده است و سه حلقه دیگر در حال حفر بوده که در چند روز آینده وارد مدار خواهد شد و سه حلقه دیگر نیز به‌زودی حفر می‌شود.

وی تصریح کرد: این میزان آب بخشی از حجم کسری آب همدان را جبران می‌کند و نمی‌توان انتظار داشت که ۶۳ درصد آب همدان که توسط سد اکباتان تأمین می‌شد را جبران کند.

وی با اشاره به اینکه ۶۳ درصد از آب همدان از طریق سد اکباتان و مابقی از طریق منابع آب‌های زیرزمینی تأمین می‌شود، افزود: در حال حاضر آب سد اکباتان ذخایر بسیار ناامید کننده‌ای دارد و سعی براین بوده که برداشت از این منبع را محدود کنیم تا بتوانیم روزهای بیشتری این منبع را داشته باشیم.

نیکداد با بیان اینکه مصرف آب همدان به حدود ۲۰۰۰ لیتر در ثانیه رسیده است، خاطرنشان کرد: در چند روز گذشته گرمای شدید هوا و تعطیلات باعث شده مصارف زیاد شده و گ خروجی بیشتر از ورودی شود که خالی شدن برخی از مخازن آب و نارسایی در برخی از نقاط شهر همدان را به دنبال داشت.

این مقام مسئول درباره برنامه شرکت در زمینه تأمین آب مورد نیاز همدان، بیان کرد: پروژه‌های کوتاه مدت تأمین آب به زودی وارد مدار می‌شوند و چاه‌هایی حفر شده که در مراحل پایانی هستند که به زودی وارد مدار می‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز