خبرگزاری کار ایران

تغییر ساعت کار پاکبانان شبکار مشهدی براساس درخواست خانواده آنها

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۲۹۲۱

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد، از تغییر ساعت شروع به کار پاکبانان شبکار مشهدی با هدف افزایش رفاه و آسایش اجتماعی آنان خبر داد.

به گزارش ایلنا از مشهد، علی نجفی با اعلام این خبر اظهار کرد: ارتقاء سطح  رفاهی و منزلت اجتماعی پاکبانان و نیروهای کارگری خدمات شهری، طی سال های اخیر به یکی از اصلی ترین دغدغه های مدیریت شهری بدل شده است که در این راستا با اقداماتی نظیر برقراری بیمه تکمیلی رایگان برای پاکبانان، پرداخت منظم و ضابطه مند رفاهیات، تغییر رنگ و فرم لباس براساس نظر پاکبانان و توسعه تجهیزات ایمنی فردی، تلاش شده است تا به این مهم دست پیدا کنیم.

وی ادامه داد: یکی از مطالباتی که در سالهای اخیر به صورت مکرر توسط پاکبانان شبکار و خانواده هایشان مطرح بود، شروع به کار شبانه و مشکلات خانوادگی و نیز اعتیاد، ناشی از این اقدام بود که در مواردی علاوه بر بروز مشکلات متعدد خانوادگی ایجاد شده برای پاکبانان  منجر به طلاق نیز شده بود.

نجفی تصریح کرد: در همین راستا پس از بحث و تبادل نظر با بیش از ۶ هزار پاکبان مشهدی، مقرر گردید ساعت شروع به کار پاکبانان شبکار از ساعت ۲۴ به ساعت ۴ بامداد تغییر پیدا کند؛ که خوشبختانه این اقدام با استقبال خوب پاکبانان و خانواده های آنان روبرو شد.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد بیان کرد: در حال حاضر بیش از ۲ هزار نفر از  پاکبانان رفت و روب در مشهد، به صورت شبکار مشغول به فعالیت هستند که با اجرای طرح می توانند با آرامش بیشتری در ساعات شبانه در کنار خانواده خود حضور داشته باشند.

نجفی خاطرنشان کرد: اجرای این طرح می تواند در زمینه افزایش ایمنی پاکبانان نیز موثر باشد؛ زیرا یکی از موارد خطرآفرین برای پاکبانان، تاریکی شب و در پی آن عدم دید مناسب رانندگان و در مواردی تصادف منجر به جرح و یا فوت پاکبانان بود که این تغییر ساعت شروع کاری به ابتدای صبح، می تواند کاهش این موارد را نیز در پی داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز