خبرگزاری کار ایران

رمضانی مطرح کرد:

اجرای پروژه کوه پارک مشهد بدون آسیب به طبیعت/ باز شدن آغوش کوه پارک به روی طبیعت گردان و خانواده ها در آینده نزدیک

asdasd
کد خبر : ۹۳۳۸۰۷

در بازدید کارشناسان مرکز ارتباطات مردمی 137 شهرداری مشهد از ارتفاعات جنوبی و پروژه کوه پارک مشهد، بر اجرای پروژه بدون وارد آمدن آسیب به محیط زیست و طبیعت تاکید شد.

به گزارش ایلنا از مشهد، امیر رمضانی مدیر پروژه ارتفاعات جنوبی شهر مشهد در این بازدید گفت: در ارتفاعات جنوبی مشهد با سه پروژه مواجه هستیم، پروژه کمربند سبز حدود 14 سال از آغاز اجرای آن می گذرد و قرار است علاوه بر ارتفاعات جنوبی، دور تا دور شهر امتداد پیدا کند.

وی افزود: درختکاری در ارتفاعات جنوبی با استفاده از گونه های گیاهی متنوع و عمدتا کم آب و مقاوم صورت گرفته و در حال حاضر با دو روش قطره ای و شیلنگی و با اتصال به شبکه به صورت ثقلی، آبیاری می شوند.

مدیر پروژه ارتفاعات جنوبی شهر مشهد با اشاره به پروژه دوم یعنی کمربندی 75 متری جنوبی بیان کرد: بر اساس مصوبات سال های گذشته، قرار بود این پروژه از بولوار شهید برونسی تا اتوبان مشهد باغچه به طول 27 کیلومتر امتداد پیدا کند و بر حجم ترافیک شهر تاثیر گذار باشد اما با توجه به صدمه محیط زیست، حجم تخریب کوه ها و نداشتن پیوست زیست محیطی، این پروژه متوقف شد.

رمضانی خاطرنشان کرد: با افتتاح کوه پارک، شهروندان از خیابان نخل می توانند با خودرو به این پارک وارد شده و با پارک خودروهایشان، به صورت پیاده و یا با دوچرخه، از ارتفاعات استفاده کنند، تمام ورودی های دیگر به ارتفاعات برای ورود خودرو، بسته خواهد بود اما کوهنوردان و دوچرخه سواران می توانند از سایر ورودی ها نیز عبور و مرور کنند.

وی اضافه کرد: حضور مردم در ارتفاعات جنوبی، باعث جلوگیری از تصرفات و ساخت و سازهای جدید در این محدوده خواهد شود.

مدیر پروژه ارتفاعات جنوبی شهر مشهد تصریح کرد: این پروژه بدون آسیب به محیط زیست و کوه ها، در حال اجرا است و فقط در محل پارکینگ، وسایل بازی کودکان، نمازخانه روباز، سرویس بهداشتی پرتابل و خودرو غذا برای شهروندان در نظر گرفته خواهد شد.

در ادامه این بازدید، احمد رمضانی فرخد، سرپرست اداره ارتباطات مردمی شهرداری مشهد نیز هدف از برگزاری بازدید کارشناسان 137 از ارتفاعات جنوبی و پروژه کوه پارک را آشنایی آنها با این پروژه در جهت اطلاع رسانی مناسب و پاسخگویی صحیح به سئوالات و درخواست های شهروندان عنوان کرد و اظهار کرد: موضوعاتی همچون ابهام در اطلاع رسانی در مورد زمان افتتاح، مکان پروژه و ورودی ها آن، انتقاد اهالی از تردد زیاد خودروهای سنگین در مسیرهای منتهی به پروژه به خصوص خیابان نخل از پرتکرار ترین موضوعات مطرح شده توسط شهروندان در موضوع پروژه کوه پارک بوده است.

وی ادامه داد: همچنین طی یک ماه گذشته شهروندان در تماس با 137، پیشنهاداتی همچون نصب آلاچیق، درختکاری و کاشت چمن، ایجاد سکو و کاشت درختان سایه دار، ایجاد مسیر دوچرخه سواری و ... جهت مناسب سازی محیط برای حضور خانواده ها در پروژه کوه پارک ارائه کرده اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز