خبرگزاری کار ایران

مبارزه بیولوژیک در ۲۵۵۰ هکتار از مزارع گوجه‌فرنگی و ذرت همدان

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۲۹۰۳

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی استان همدان از مبارزه بیولوژیک علیه آفت گوجه‌فرنگی و ذرت در سطح ۲۵۵۰ هکتار از مزارع استان خبر داد.

به گزارش ایلنا از همدان، شهرام پیشه‌ور بیان کرد: در سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ سطح پیشنهادی عملیات کنترل بیولوژیک استان همدان از سوی سازمان حفظ نباتات ۵۰۰۰ هکتار(مزارع ذرت ۳۰۰۰ هکتار و مزارع گوجه فرنگی ۲۰۰۰ هکتار) تعیین و ابلاغ شد.

وی افزود: براساس استعلامات انجام شده سطح پیشنهادی زیرکشت و  قابل مبارزه استان، ۳۲۶۱ هکتار از سوی مدیریت‌های جهادکشاورزی شهرستان‌های تابعه استان اعلام شد که با توجه به اهمیت موضوع کنترل بیولوژیک با بازدیدهای میدانی و کارشناسی به‌عمل آمده مقرر شد ۲۶۱۶ هکتار از مزارع ذرت و گوجه فرنگی شهرستان‌های نهاوند، تویسرکان و اسدآباد حداقل در یک نسل و در صورت نیاز طی دو نسل تحت پوشش این عملیات قرار گیرند.

پیشه‌ور خاطرنشان کرد: عوامل به‌کار رفته زنبورهای "تریکوگراما" و "براکون" و آفت‌های مورد نظر "هلوتیس" گوجه فرنگی و "کرم ساقه‌خوار" ذرت هستند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی استان همدان در پایان اظهار کرد: این عملیات از تیرماه سال‌جاری آغاز و تاکنون بیش از ۲۵۵۰ هکتار از این سطح مبارزه انجام شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز