خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

آمادگی سازمان حمل و نقل استان کرمانشاه برای خدمات رسانی به زوار اربعین / بانک ها در پرداخت وام بازسازی ناوگان حمل و نقل کم کاری می کنند

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۱۳۵۰

رئیس انجمن رانندگان بخش مسافر سازمان حمل و نقل و راهداری استان کرمانشاه با اشاره به در پیش بودن راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی ، آمادگی کامل رانندگان ناوگان مسافربری برای جابجایی زائرین اربعین حسینی خبر داد .

مختار داوودی مسئول رئیس انجمن رانندگان بخش مسافر استان در گفت و گو با ایلنا ، در خصوص مشکلات رانندگان اظهار کرد: از سال ۹۸ با شیوع ویروس کرونا با رکود سختی  در حوزه مسافر بری مواجه شدیم اما در عوض قسمت باربری رشد بیشتری ازلحاظ میزان درآمد پیدا کرد و همین امر موجب جذب رانندگان مسافربری به حوزه باربری شد و این موضوع سبب کاهش رانندگان نه تنها در کرمانشاه بلکه در سراسر کشور  شد.

وی  با اشاره  به دلایل مختلف کاهش رانندگان بخش مسافربری افزود: بیمه رانندگان طی دوسال اخیر قطع و با تعرفه آزاد مصاحبه شد لذا رانندگان ناچار هستند ماهیانه حدود دو میلیون تومان بابت حق بیمه پرداخت کنند بنابراین بسیاری از آنها مجبور به تغییر شغل خود شده اند که علت آن را می توان   به بخش تامین اجتماعی مرتبط دانست .

رئیس انجمن رانندگان مسافربر استان در ادامه عنوان کرد: در دوران قبل از کرونا ۱۳۷ هزار راننده در سراسر کشور داشتیم  و از این تعداد حدود ۴۵ هزار نفر راننده حرفه ای اتوبوس بود ند که طی این دو سال ۲۰ هزار راننده حرفه ای اتوبوس به بخش باربری رفتند. و در حال حاضر با کمبود  ۲۰ تا ۲۵ هزار راننده اتوبوس روبرو هستیم .

وی تصریح کرد: با وجود تمام مشکلات و کمبود ها ما رانندگان  همیشه خادم مردم بوده ایم و سعی می کنیم  بهترین خدمات رسانی را به مردم خصوصا در ایام  اربعین ارائه دهیم.

داوودی در مورد افزایش تعداد زائران روزانه به سمت کربلا اظهار کرد: تا به امروز از تمام ظرفیت های بخش مسافربری  استفاده کرده ایم و به تمام مسافران خدمات رسانی های لازم را انجام داده ایم  و در ایام اربعین هم به جهت خدمات رسانی کامل، بخشی از سرویس عمومی را تعطیل میکنیم و این خدمات را به زائرین اربعین  ارائه خواهیم داد .

کمبود زیر ساخت ها‌ی جاده ای در کل کشور یکی از موارد مورد اشاره رئیس انجمن بخش مسافربری پایانه‌های استان کرمانشاه بود که گفت : با توجه به بحث تحریم ها در حوزه راه سازی و جاده ها ، تعداد زیادی از جاده ها دچار نقص و خرابی هستند اما با توجه به تلاش های  کرمی مدیر کل سازمان  راهداری خوشبختانه جاده های استان کرمانشاه نسبت به باقی استان ها وضعیت بهتری را دارند .

وی افزود: با تدابیری که توسط اداره حمل و نقل استان اندیشیده شده خوشبختانه  ترمیم تابلوهای کنار جاده ها و رسیدگی رفع نقاط حادثه خیز در استان در دستور کار قرار گرفته  است تا زائرین محترم بتوانند با امنیت کامل در جاده ها تردد نمایند.

داوودی تصریح کرد: هرچند هیچگونه یارانه و سوبسیتی از طرف دولت در اختیار رانندگان قرار نمی گیرد اما  اما ، با تلاش های استاندار محترم حدود ۳۰ میلیارد تومان برای بازسازی مینی بوس ها  و اتوبوس های سطح استان  با بهره ۹/۵ درصد در نظر گرفته شد که این وام برای مینی بوس ها ۲۰۰ میلیون و برای اتوبوس ها ۷۰۰ میلیون تومان پرداخت خواهد شد  و این بودجه   در حوزه راهداری در اختیار بانک عامل یعنی بانک ملی قرار گرفته است ولی متاسفانه بسیاری از بانک ها کم کاری می کنند و تا کنون تنها دو میتی بوس دار توانسته اند وام بازسازی خود را دریافت کنند .

وی تاکید کرد : بانک شرایط سختی برای پرداخت این وام در نظر گرفته است بصورتی که  ، برای یک مینی بوس روستایی سه ضامن کارمند درخواست می کنند  که تامین این ضامنین از توانایی یک فرد روستایی خارج است

داوودی افزود :اما در استان های دیگر دریافت وام به سهولت انجام می شود  اما در استان ما هنوز کسی موفق به دریافت این وام نشده است و این در حالی است که اگر تا پایان شهریورماه این وام جذب نگردد ، اعتبار آن برگشت داده خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز