خبرگزاری کار ایران

۳۰ پایگاه و پست ثابت و موقت امداد و نجات هلال‌احمر خوزستان آماده خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۵۴۰۷

دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور در نشستی با معاونین عمرانی و امنیتی، انتظامی استانداری خوزستان از آمادگی این جمعیت برای اجرای طرح ملی امداد و نجات اربعین حسینی و پیگیری رفع موانع پیش روی هلال‌احمر خوزستان در برپایی قرارگاه‌های امداد و نجات در پایانه‌های مرزی خبر داد.

به گزارش ایلنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان خوزستان، یعقوب سلیمانی صبح امروز در نشستی که با حضور خانچی معاون عمرانی و حیاتی معاون  امنیتی و انتظامی استاندار خوزستان تشکیل شد، اظهار داشت: توفیقی شد که با تعدادی از همکاران به خوزستان پایتخت دفاع مقدس میزبان زائران سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) در طول سال خاصه مناسبت ایام اربعین حسینی آمدیم.

دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور، افزود: جمعیت هلال احمر کشور از دو ماه گذشته جلسات ستاد اربعین را برگزار کرده و در دو بخش موضوع امداد و نجات و کمک به بهداشت و درمان درون کشور و همچنین مسئولیت بهداشت و درمان در کشور عراق برنامه‌ریزی لازم را انجام دادیم.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط سال جاری و اینکه استقبال زائران نسبت به سنوات گذشته چشمگیرتر است و همچنین گرمای مضاعف هوا، تمهیدات و برنامه‌ریزی لازم صورت گرفته است.

سلیمانی با اشاره به آمادگی‌های ایجاد شده به‌منظور اجرای طرح ملی امداد و نجات در اربعین حسینی، گفت: برای درون کشور تاکنون ۱۶ هزار نفر از داوطلبان، امدادگران و نجاتگران ساماندهی شده‌اند؛ همچنین ۵۷۰ پایگاه ثابت و ۱۱۶ پایگاه موقت هماهنگ و برنامه‌ریزی شده است.

دبیرکل جمعیت هلال احمر همچنین با اشاره به برنامه‌ریزی برای خدمت‌رسانی به‌وسیله بیش از چهار هزار و ۵۰۰ خودروی امدادی و عملیاتی به زائران حسینی، عنوان کرد: امسال از مبادی ورودی زائران غیرایرانی که وارد کشور می‌شوند، ظرفیت امدادی در اختیار قرار بگیرد تا به‌سلامت ورود و خروج آنها به کشور انجام شود. در عراق نیز برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده و ظرفیت پست‌های امدادی و پایگاه‌های درمانی در این کشور با شرایط خاص موجود تقریباً افزایش سه برابری داشته است؛ بخش عمده دارو تأمین، هماهنگی‌های لازم اتمام و جلسات مشترک (حضوری و غیرحضوری) با طرفین عراقی برگزار شد.

وی با اشاره به آمادگی کامل جمعیت هلال‌احمر برای خدمت‌رسانی به زائران حسینی، بیان کرد: با همدلی و انگیزه‌ای که در استان خوزستان وجود دارد، تمهیدات لازم فراهم شده تا موانع پیش روی جمعیت هلال احمر استان در استقرار قرارگاه عملیاتی امداد و نجات در مرزهای  شلمچه و چذابه با توافقات خوب صورت گرفته برطرف شود.

سلیمانی در ادامه تصریح کرد: حدود ۴۵۰ نفر از نیروهای امدادگر و نجاتگر در ۱۵ پایگاه ثابت و ۱۵ پست موقت خوزستان با آمادگی کامل برای خدمات‌رسانی به زائران حسینی توفیق خدمت دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز